5 wskazówek dotyczących pisania czytelnych postów na blogu

Czytanie z ekranu może być trudne, więc jeśli chcesz, aby ludzie czytali cały wpis na blogu, musi być on łatwy do odczytania. Zapewni to więcej powracających użytkowników i wyższy współczynnik konwersji. Ten post zawiera pięć najważniejszych wskazówek, jak poprawić czytelność artykułów.

Skoncentruj się na swoich odbiorcach

Zapamiętaj najważniejsze wskazówki, które możemy ci pokazać: Upewnij się, że Twój tekst jest na odpowiednim poziomie dla Twoich odbiorców . Jeśli napiszesz o LEGO, a Twoje treści są skierowane do dzieci, to powinno być naprawdę łatwe do odczytania. Ale jeśli twoja publiczność jest naukowcem z doktoratem, twój tekst może być znacznie trudniejszy i nadal odpowiedni. W przypadku niektórych odbiorców tekst może być jeszcze prostszy, natomiast w przypadku innych odbiorców zasady będą nieco zbyt rygorystyczne. Jeśli chcesz zagłębić się w sztukę copywritingu  i SEO , rozważ skorzystanie z różnych porad

Wskazówka 1: Napisz jasne akapity

Upewnij się, że piszesz wyraźne akapity. W przypadku posta na blogu radzimy zawsze rozpocząć akapit z najważniejszym zdaniem, a następnie wyjaśnić lub rozwinąć to zdanie. Pomaga to czytelnikowi zrozumieć pojęcie twojego artykułu, czytając pierwsze zdanie każdego akapitu. Upewnij się, że twoje akapity nie są zbyt długie (7 lub 8 zdań jest wystarczająco długie).

Wskazówka 2: Napisz krótkie zdania

Spróbuj napisać krótkie zdania. Krótsze zdania są łatwiejsze do odczytania i zrozumienia niż dłuższe. Prawdopodobnie popełnisz mniej błędów gramatycznych, ponieważ twoje zdania są ładne i krótkie. Uważamy, że zdania zawierające więcej niż 20 słów są zbyt długie. Jeśli piszesz po angielsku, upewnij się, że w poście na blogu jest tylko kilka zdań składających się z 20 lub więcej słów, ale każdy język ma własne ograniczenia. Upewnij się także, że akapity nie zawierają więcej niż jednego długiego zdania.

Wskazówka 3: Ogranicz trudne słowa

Ogranicz używanie słów, które są trudne do odczytania. Pamiętaj, że czytanie z ekranu jest trudniejsze dla każdego. Słowa o czterech lub więcej sylabach są uważane za trudne do
odczytania, więc unikaj ich, jeśli to możliwe.

Oczywiście, czasami twój post na blogu dotyczy czegoś, co jest trudne do wytłumaczenia lub wymaga bardziej zaawansowanego słownictwa. Na przykład napisałem post o ilustracjach . Słowo „ilustracje” ma cztery sylaby i może być postrzegane jako trudne słowo, ale wciąż musiałem go używać (i dość często). W takich przypadkach upewnij się, że twoje zdania i akapity nie są zbyt długie, a twoi czytelnicy nadal będą w porządku!

Na marginesie, chyba że koncentrujesz się na niszowym rynku, trudne słowa zwykle powodują mniej przydatne słowa kluczowe skupione na stronie. W powyższym przykładzie „zdjęcia” lub „wizualizacje” mogły być lepszym wyborem. Pamiętaj, że najważniejsze jest to, że słowo kluczowe focus pasuje do tematu postu. Właściwe badanie słów kluczowych zapewni lepszą alternatywę dla trudnych słów kluczowych.

Wskazówka 4: Użyj słów przejściowych

Możesz uczynić swoje pisanie bardziej czytelnym, używając właściwych słów przejściowych (lub słów ostrzegawczych – to samo). Słowa przejściowe to słowa „najważniejsze”, „ponieważ”, „dlatego” lub „oprócz tego”. Dają kierunek twoim czytelnikom. Te słowa dają sygnał, że coś się zbliża: jeśli podsumujesz, użyjesz „pierwszego”, „drugiego”, „trzeciego” itd. Jeśli chcesz porównać, napiszesz „to samo”, ” mniej „,” raczej „,” podczas „lub” albo „. Jeśli chcesz zakończyć, użyjesz „stąd”, „konsekwentnie” lub „w związku z tym”.

Używanie słów przejściowych jest trochę jak nakładanie cementu między twoje zdania. Relacja między dwoma zdaniami staje się widoczna dzięki użyciu słów przejściowych. Czytelnicy lepiej zrozumieją treść, jeśli użyjesz tego rodzaju słów poprawnie.

Wskazówka 5: wymieszaj!

Aby utwór był atrakcyjny dla czytelnika, powinien być zróżnicowany – powinieneś spróbować trochę go pomieszać! Zamień dłuższe akapity i zdania na krótsze i spróbuj użyć synonimów, jeśli często używasz określonego słowa. Niektórzy często używają słów „i” lub „zbyt”. Połączenie go z takimi słowami, jak „również” lub „więcej” może sprawić, że Twoje pismo będzie bardziej atrakcyjne – i o wiele bardziej czytelne.

Wniosek

Jeśli chcesz, aby czytelnicy dotarli do końca Twojego posta na blogu, upewnij się, że Twój tekst jest łatwy do odczytania. Nie twórz tekstów trudniejszych niż to konieczne. Unikaj długich zdań i pisz wyraźnie akapity.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pliki cookie pomagają w korzystaniu z naszych usług. Korzystając z naszej usługi, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Przeczytaj

Czym są pliki „cookies”? „Cookies” to niewielkie pliki tekstowe, które mogą być przechowywanie na Twoim urządzeniu podczas wizyt w serwisach internetowych. Pozwalają one zasadniczo na zidentyfikowanie Twojej przeglądarki podczas kolejnych wizyt w rozmaitych serwisach. Z jakich plików „cookies” korzystają witryny ? Stronakorzysta z czterech rodzajów plików „cookies”. 1. „Cookies” niezbędne dla poprawnego działania witryny Niektóre pliki „cookies” są niezbędne do tego, by zapewnić Ci możliwość pełnego wykorzystania witryny oraz oferowanych w niej funkcji. Dla przykładu, jeżeli chcesz porównać ze sobą parametry dwóch produktów, korzystamy z „cookies” by zapamiętać produkt porównywany. W tym czasie możesz odszukać w witrynie drugi z produktów do porównania. 2. „Cookies” ułatwiające poprawianie witryny Z niektórych plików „cookies” korzystamy by zbierać informacje statystyczne o ruchu użytkowników w witrynie, ich aktywności oraz sposobach korzystania z niej. Informacje te pozwalają nam na poprawianie witryny i jej ciągłe rozwijanie, dzięki czemu może ona spełniać Twoje oczekiwania. 3. „Cookies” poprawiające funkcjonalność witryny Te pliki „cookies” umożliwiają zapamiętywanie pewnych wyborów i ustawień, jakich dokonywałeś w witrynie (np. Twojego loginu, języka witryny, czy właściwego regionu). Te pliki „cookies” używane są przez strone oraz podmioty trzecie, które świadczą pewne usługi w witrynie (np. przez media społecznościowe, których wtyczki znajdują się w witrynie). 4. Pozostałe „cookies” Ostatnia grupa plików „cookies” zapamiętuje Twoje wizyty w naszej witrynie, podstrony, które szczególnie Cię zainteresowały oraz linki, w które kliknąłeś. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Pozwalają również na lepsze dopasowanie komunikatów marketingowych do Twoich potrzeb. Te pliki „cookies” mogą także śledzić Twoje ruchy również w innych serwisach internetowych. Dla przykładu, pozwolą one na wyświetlenie reklam produktów strony podczas korzystania przez Ciebie z innych serwisów lub mediów społecznościowych. Umożliwiają także ograniczenie liczby reklam produktów, z którymi już wcześniej miałeś możliwość zapoznać się. Niektóre z powyższych plików „cookies” mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez domeny podmiotów trzecich, takie jak: facebook.com, twitter.com, youtube.com, addthis.com, adnxs.com, advertising.com, doubleclick.net, invitemedia.com, xgraph.net, yieldmanager.com, oraz levexis.com. Te podmioty trzecie bądź to świadczą usługi dla strony, bądź też oferują rozmaite dodatkowe funkcje witryny bezpośrednio dla Ciebie.

Zamknij