Sprawnie wykonany audyt to wstęp do dalszych działań optymalizacyjnych

Audyt jest jak zwiad. Wykonany profesjonalnie patrol pozwala na celne postawienie diagnozy. I zaplanowanie działań, które pozwolą sprawnie zoptymalizować serwis, a następnie zająć się pozycjonowaniem.

I. Dane podstawowe
– głównym i najbardziej ogólnym, jednak priorytetem jest, aby strona główna znalazła się maksymalnie wysoko w wynikach wyszukiwania. Podstrony kolejnych poziomów pozycjonuje się, zaopatrując je w zestaw fraz bardziej szczegółowych. Należy zbadać zestaw key words i zaplanować ewentualne zmiany.
– parametr „site” posłuży do zbadania pakietu zindeksowanych stron w wybranej wyszukiwarce. Badanie trwa tylko chwilę i pokazuje, nad którymi podstronami trzeba w przyszłości popracować.
– kolejne rutynowe badanie wykaże, czy portal ukazuje się na szczycie listy wyszukiwania na pierwszej pozycji. Jest to zapytanie brandowe.
– jeszcze badanie priorytetów mobilnych. Nowy indeks mobile first jest promotorem serwisów posiadających wersje mobilne. Należy zbadać stan na dzień poprzedzający rozpoczęcie prac nad stroną.

audyt

II. Działania w obrębie strony
Najważniejszym miejscem na prace badawcze audyt strony jest sekcja nagłówkowa szablonu strony. Znajdują się tam dwa tagi, które mają wpływ na treści wyświetlane przez przeglądarkę.
– tag „title” – prezentujący tytuły strony głównej i podstron. Należy przyjrzeć się poszczególnym wpisom i zaplanować ich uporządkowanie.
– tag „description” – dzięki któremu przeglądarka ma skąd pobrać treści opisujące profil i zawartość serwisu. Jeśli nie odpowiada on zasadom marketingu internetowego, należy zaplanować modernizację tego elementu.
– badania powinny objąć rozpoznanie różnicy w pozycji wersji desktopowej i mobilnej. Zazwyczaj różnią się one i rozbieżności mogą być znaczne.
– ogólnemu badaniu powinna być poddana treść portalu, tak by informacje w nim zawarte:
a) po pierwsze odpowiadały zapotrzebowaniu użytkowników
b) były skorelowane z zestawem słów kluczowych
c) poszukiwania obejmują też odszukanie treści powielonych z internetu. Duplikowanie informacji jest niedozwolone z uwagi na ocenę, jaką takie działania mogą otrzymać od robotów indeksujących.

III. Indeksacja plus dostępność
– należy odszukać plik robot. txt i zbadać jego zawartość i dostępność dla programów indeksujących.
– przeszukując zasoby serwisu, trzeba dokonać analizy użycia polecenia „noindex”. Powinno być stosowane w sytuacjach wyjątkowych np. dla wyłączenia stron czasowo nieczynnych.
– sprawdzić obecność pliku sitemap, który ułatwia robotom przeglądarek poruszanie się po stronach w obrębie adresu domenowego.

IV. Linki wewnętrzne i zewnętrzne
– struktura linków zewnętrznych może wpływać na pozycję strony. Należy zbadać ich strukturę i miejsca, w które prowadzą.
– niezmiernie ważna jest struktura połączeń wewnątrz portalu. Konstrukcja połączeń musi być logiczna i funkcjonalna.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pliki cookie pomagają w korzystaniu z naszych usług. Korzystając z naszej usługi, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Przeczytaj

Czym są pliki „cookies”? „Cookies” to niewielkie pliki tekstowe, które mogą być przechowywanie na Twoim urządzeniu podczas wizyt w serwisach internetowych. Pozwalają one zasadniczo na zidentyfikowanie Twojej przeglądarki podczas kolejnych wizyt w rozmaitych serwisach. Z jakich plików „cookies” korzystają witryny ? Stronakorzysta z czterech rodzajów plików „cookies”. 1. „Cookies” niezbędne dla poprawnego działania witryny Niektóre pliki „cookies” są niezbędne do tego, by zapewnić Ci możliwość pełnego wykorzystania witryny oraz oferowanych w niej funkcji. Dla przykładu, jeżeli chcesz porównać ze sobą parametry dwóch produktów, korzystamy z „cookies” by zapamiętać produkt porównywany. W tym czasie możesz odszukać w witrynie drugi z produktów do porównania. 2. „Cookies” ułatwiające poprawianie witryny Z niektórych plików „cookies” korzystamy by zbierać informacje statystyczne o ruchu użytkowników w witrynie, ich aktywności oraz sposobach korzystania z niej. Informacje te pozwalają nam na poprawianie witryny i jej ciągłe rozwijanie, dzięki czemu może ona spełniać Twoje oczekiwania. 3. „Cookies” poprawiające funkcjonalność witryny Te pliki „cookies” umożliwiają zapamiętywanie pewnych wyborów i ustawień, jakich dokonywałeś w witrynie (np. Twojego loginu, języka witryny, czy właściwego regionu). Te pliki „cookies” używane są przez strone oraz podmioty trzecie, które świadczą pewne usługi w witrynie (np. przez media społecznościowe, których wtyczki znajdują się w witrynie). 4. Pozostałe „cookies” Ostatnia grupa plików „cookies” zapamiętuje Twoje wizyty w naszej witrynie, podstrony, które szczególnie Cię zainteresowały oraz linki, w które kliknąłeś. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Pozwalają również na lepsze dopasowanie komunikatów marketingowych do Twoich potrzeb. Te pliki „cookies” mogą także śledzić Twoje ruchy również w innych serwisach internetowych. Dla przykładu, pozwolą one na wyświetlenie reklam produktów strony podczas korzystania przez Ciebie z innych serwisów lub mediów społecznościowych. Umożliwiają także ograniczenie liczby reklam produktów, z którymi już wcześniej miałeś możliwość zapoznać się. Niektóre z powyższych plików „cookies” mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez domeny podmiotów trzecich, takie jak: facebook.com, twitter.com, youtube.com, addthis.com, adnxs.com, advertising.com, doubleclick.net, invitemedia.com, xgraph.net, yieldmanager.com, oraz levexis.com. Te podmioty trzecie bądź to świadczą usługi dla strony, bądź też oferują rozmaite dodatkowe funkcje witryny bezpośrednio dla Ciebie.

Zamknij