Nie wiesz, dlaczego nie jesteś w rankingu nr 1 dla słów kluczowych  w Google? Być może popełniasz jeden z błędów popełnianych przez wielu właścicieli witryn. Wiele witryn, od małych lokalnych firm po duże korporacyjne, popełnia podobne błędy. Tutaj przedstawiamy przegląd najczęściej występujących problemów związanych z SEO. Oczywiście wyjaśnimy również, jak uniknąć tych problemów . Sprawdź tę listę i upewnij się, że nie popełniasz żadnego z tych błędów!

1. Pamiętaj, że szybszy jest lepszy

Pierwszą rzeczą, na którą chcielibyśmy zwrócić uwagę, jest szybkość witryny. Im szybciej uruchamia si twoja witryna, tym bardziej Google będzie ją popierać. Jest bardzo przydatne narzędzie od Google, aby sprawdzić szybkość strony: Google PageSpeed ​​Insights . To narzędzie daje przegląd aspektów, które wymagają ulepszeń w celu zwiększenia szybkości danej strony.

Jednym z zaleceń, które często dajemy, jest optymalizacja zdjęć. Wiele witryn ma obrazy, które są stosunkowo duże, a ich załadowanie zajmuje dużo czasu. Zmiana rozmiaru obrazów może przyspieszyć ładowanie. Jeśli masz witrynę WordPress, możesz to łatwo zrobić, instalując wtyczkę, która robi to za ciebie.

Kolejną wskazówką jest włączenie buforowania przeglądarki i kompresji gzip. Oba przyśpieszą całą twoją witrynę. Pierwsza sprawia, że ​​twoja strona szybciej ładuje się dla powracających gości, a druga kompresuje pliki statyczne, co powoduje, że szybciej ładują się do przeglądarki.

W przypadku instalacji WordPress, zalecamy również dokładne sprawdzenie wtyczek, które są aktywowane. Czy faktycznie używasz ich wszystkich? Być może niektóre z nich można zastąpić inną wtyczką, która łączy te funkcje? Najlepszą radą, jaką możemy ci dać na ten temat, jest to, że mniej znaczy więcej. Im mniej aktywnych wtyczek, tym szybciej można załadować stronę.

2. Próba uszeregowania błędnych słów kluczowych

Jeśli chcesz pozycjonować w Google, musisz upewnić się, że używasz właściwych słów kluczowych dla każdej strony. Jednym z największych błędów, które często napotykam, jest to, że właściciele witryn optymalizują zbyt ogólne słowa kluczowe. Jeśli jesteś stosunkowo małą firmą, która chce pozycjonować samochód na wynajem, celujesz zbyt wysoko. Powinieneś spróbować wymyślić coś bardziej konkretnego. W przeciwnym razie konkurujesz ze wszystkimi wypożyczalniami samochodów na całym świecie! Przynajmniej upewnij się, że dodasz obszar, w którym znajduje się Twoja firma, do słowa kluczowego. Dzięki temu słowo kluczowe będzie bardziej rozpoznawalne.

Im dłuższe i bardziej szczegółowe są słowa kluczowe, tym większe są szanse na uszeregowanie tego słowa kluczowego. Oczywiście oznacza to również, że liczba wyszukiwań tego słowa kluczowego zmniejsza się, ale można to zrekompensować, optymalizując wiele stron w witrynie pod kątem różnych długich słów kluczowych. Twoja strona docelowa uzyska więcej ruchu w połączeniu ze wszystkimi tymi słowami kluczowymi, niż kiedykolwiek, gdybyś został zoptymalizowany pod kątem jednego głównego słowa kluczowego, dla którego nigdy nie mógłbyś znaleźć pozycji 1 w Google.

wyszukiwarka google

3. Nie można zaprosić ludzi do odwiedzenia Twojej Strony

Metadane pojawiają się na stronach wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach ( SERP ), gdy strona pojawia się w przypadku niektórych zapytań. Zawiera tytuł strony i jej opis meta . Tytuł strony wciąż jest jednym z najważniejszych czynników rankingu Google, więc musisz upewnić się, że jest zoptymalizowany pod kątem każdej strony. Oznacza to dodanie odpowiedniego słowa kluczowego do każdej strony i upewnienie się, że tytuł strony nie jest zbyt długi. Jeśli tytuł Twojej strony jest zbyt długi (obecnie od 400 do 600 pikseli), zostanie odcięty w Google. Nie chcesz, aby potencjalni odwiedzający nie mogli przeczytać pełnego tytułu w SERPach.

Opis meta nie jest czynnikiem rankingowym, ale odgrywa ważną rolę w optymalizacji współczynnika klikalności (CTR). CTR daje wgląd w to, jak potencjalni użytkownicy mogą rzeczywiście klikać Twoją witrynę w SERP. Jeśli zoptymalizujesz opisy meta za pomocą jasnych i atrakcyjnych fragmentów informacji o tym, co potencjalni użytkownicy mogą znaleźć w Twojej witrynie, łatwiej im będzie sprawdzić, czy informacje, których szukają, znajdują się na tej stronie. Im większe prawdopodobieństwo, że potencjalni użytkownicy uznają Twoją witrynę za odpowiedź na ich zapytanie, tym większy ruch uzyska strona.

4. Zaniedbanie pisania właściwych treści

Regularnie wskazuje się o pisaniu właściwej treści, ale wciąż często napotykamy strony, które źle to robią. Ważne jest, aby upewnić się, że każda strona twojej witryny ma przyzwoitą zawartość, co najmniej 300 słów. Nie możesz oczekiwać, że Google zobaczy Cię jako eksperta w danym temacie, gdy napiszesz o nim tylko dwa zdania. Wskazuje to Google, że twoja strona prawdopodobnie nie jest najlepszym wynikiem pasującym do wyszukiwanego hasła.

Pamiętaj, że nie musisz myśleć o Google jako o swoich odbiorcach. Piszesz dla swoich gości, a nie dla Google. Misją Google jest uporządkowanie światowych informacji i zapewnienie najlepszych możliwych odpowiedzi. Dlatego pisanie wysokiej jakości treści dla odbiorców jest również czymś, co natychmiast doprowadzi do zatwierdzenia przez Google.

Pisanie wysokiej jakości treści oznacza pisanie oryginalnych treści . Jest to również ważne, aby uniknąć powielania treści w innych witrynach. Oznacza to, że witryny muszą przestać wypychać słowa kluczowe do swoich tekstów. Twój tekst musi być łatwy do odczytania dla odwiedzającego. Oczywiście, odwiedzający nie czerpie korzyści z upychania słów kluczowych, ponieważ zmniejsza to czytelność.

5. Brak wezwania do działania dla odwiedzających

Gdy odwiedzający znajdują się w Twojej witrynie, ważnym celem jest zachowanie ich w witrynie. Nie chcesz, aby Twoi odwiedzający natychmiast wracali do Google po przeczytaniu czegoś w Twojej witrynie. Dlatego musisz zachęcić użytkowników do kliknięcia Twojej witryny. Najlepszym sposobem na zrobienie tego jest utworzenie wezwania do działania (CTA), które zwykle jest przyciskiem, który oferuje akcję odwiedzającemu. Może to być na przykład przycisk „kup” na stronie produktu lub przycisk „Zarejestruj się” w biuletynach.

Upewnij się, że każda strona zawiera jedno wezwanie do działania i cel strony jest jasny. Jeśli dodasz wiele przycisków, stracisz koncentrację strony, a odwiedzający nie dostaną się tam, gdzie chcesz. Zastanów się, jaki jest właściwy cel dla każdej strony. Upewnij się też, że CTA wyróżnia się z Twojego projektu, więc jest dobrze widoczny i nie można go przegapić. Jeśli przycisk zbyt mocno wtopi się w projekt Twojej strony, przyciągnie mniej kliknięć. Niech się wyróżnia: nie bój się używać wyraźnego koloru!

6. Myśl o przyszłości: przyszłość jest mobilna

W 2018 roku Google przełączył się na indeksowanie mobilne . Oznacza to, że Google sprawdza mobilną wersję Twojej witryny, aby zdecydować, jak wysoko powinieneś być w rankingu. Jeśli więc Twoja witryna w wersji na komputery jest skonfigurowana znakomicie, ale twoja witryna mobilna nie reaguje w ogóle, masz dużo pracy do zrobienia!

Doskonałym sposobem sprawdzenia, czy Twoja strona jest – przynajmniej przyjazna dla urządzeń mobilnych, jest korzystanie z testu Google na komórki. Daje to wskazówkę, czy witryna jest odpowiednia do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Ale nie zatrzymuj się po sprawdzeniu tego. Najlepszą radą, jaką możemy dać, jest odwiedzenie witryny na telefonie komórkowym. Przeglądaj swoją stronę przez jakiś czas i spróbuj kliknąć każdy przycisk, obraz i link, aby zobaczyć, co się stanie.

W skrócie

Konsultanci SEO widzieli wiele stron popełniających te same błędy. Ucz się od tych, które wymieniliśmy w tym poście: skup się na szybkości witryny, pisz świetne treści i optymalizuj pod kątem właściwych słów kluczowych. Jeśli upewnisz się, że ludzie chcą odwiedzić twoją witrynę, mają świetne wezwania do działania i przygotowują się na urządzenia mobilne, jesteś już na dobrej drodze do dobrze zoptymalizowanej strony internetowej, holistycznego sposobu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pliki cookie pomagają w korzystaniu z naszych usług. Korzystając z naszej usługi, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Przeczytaj

Czym są pliki „cookies”? „Cookies” to niewielkie pliki tekstowe, które mogą być przechowywanie na Twoim urządzeniu podczas wizyt w serwisach internetowych. Pozwalają one zasadniczo na zidentyfikowanie Twojej przeglądarki podczas kolejnych wizyt w rozmaitych serwisach. Z jakich plików „cookies” korzystają witryny ? Stronakorzysta z czterech rodzajów plików „cookies”. 1. „Cookies” niezbędne dla poprawnego działania witryny Niektóre pliki „cookies” są niezbędne do tego, by zapewnić Ci możliwość pełnego wykorzystania witryny oraz oferowanych w niej funkcji. Dla przykładu, jeżeli chcesz porównać ze sobą parametry dwóch produktów, korzystamy z „cookies” by zapamiętać produkt porównywany. W tym czasie możesz odszukać w witrynie drugi z produktów do porównania. 2. „Cookies” ułatwiające poprawianie witryny Z niektórych plików „cookies” korzystamy by zbierać informacje statystyczne o ruchu użytkowników w witrynie, ich aktywności oraz sposobach korzystania z niej. Informacje te pozwalają nam na poprawianie witryny i jej ciągłe rozwijanie, dzięki czemu może ona spełniać Twoje oczekiwania. 3. „Cookies” poprawiające funkcjonalność witryny Te pliki „cookies” umożliwiają zapamiętywanie pewnych wyborów i ustawień, jakich dokonywałeś w witrynie (np. Twojego loginu, języka witryny, czy właściwego regionu). Te pliki „cookies” używane są przez strone oraz podmioty trzecie, które świadczą pewne usługi w witrynie (np. przez media społecznościowe, których wtyczki znajdują się w witrynie). 4. Pozostałe „cookies” Ostatnia grupa plików „cookies” zapamiętuje Twoje wizyty w naszej witrynie, podstrony, które szczególnie Cię zainteresowały oraz linki, w które kliknąłeś. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Pozwalają również na lepsze dopasowanie komunikatów marketingowych do Twoich potrzeb. Te pliki „cookies” mogą także śledzić Twoje ruchy również w innych serwisach internetowych. Dla przykładu, pozwolą one na wyświetlenie reklam produktów strony podczas korzystania przez Ciebie z innych serwisów lub mediów społecznościowych. Umożliwiają także ograniczenie liczby reklam produktów, z którymi już wcześniej miałeś możliwość zapoznać się. Niektóre z powyższych plików „cookies” mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez domeny podmiotów trzecich, takie jak: facebook.com, twitter.com, youtube.com, addthis.com, adnxs.com, advertising.com, doubleclick.net, invitemedia.com, xgraph.net, yieldmanager.com, oraz levexis.com. Te podmioty trzecie bądź to świadczą usługi dla strony, bądź też oferują rozmaite dodatkowe funkcje witryny bezpośrednio dla Ciebie.

Zamknij