Zasadniczy wpływ na wyniki wyszukiwania ma pozycjonowanie.

Są to prace, które mają na celu poprawienie widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Należy zadbać o to, by czynności wykonywane w związku z pozycjonowaniem były akceptowane przez wydawców przeglądarek.

Co to są wyniki wyszukiwania?
Po wpisaniu w pole wyszukiwania dowolnego ciągu znaków otrzymuje się zestaw rekordów w formie listy. Wybrany ciąg znaków musi odpowiadać pewnej logice i być odzwierciedleniem tematu, w którego zakresie poszukiwane są informacje. Wyniki są prezentowane w pewnej kolejności, która nie jest przypadkowa. Jej układ jest odzwierciedleniem oceny, jaką otrzymują serwisy, a narzuconej przez algorytm wyszukiwania. Determinantom wyszukiwania są słowa kluczowe zawarte w treści zapytania i mające swoje odzwierciedlenie w zasobach portalu.

Patrząc na ekran monitora po zatwierdzeniu – enter – wpisanej frazy, na szczycie zwróconych wyników znajdują się rekordy reklamowe opatrzone stosowną notą. Są to wpisy promocyjne powiązane z systemami reklamy płatnej.
Poniżej są wyniki, które najbardziej interesują pozycjonerów. Te nazywa się organicznymi wynikami wyszukiwania w skrócie SERP (skrót od nazwy z języka angielskiego = Search Engine Results Page).

seo
Nieco inaczej wygląda układ wyników, w którym do zapytania dodaje się nazwę np. miasta. W wynikach zwróconych przez wyszukiwarkę znajduje się więcej informacji o firmach. Ten rodzaj wyszukiwania i pozycjonowania nazywa się lokalnym i powiązany jest z geolokalizacją. Usługą dostępną w najbardziej popularnej wyszukiwarce.

Co ma wpływ na kolejność stron w wynikach wyszukiwania?
Najwyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania mają strony, których zasoby najbardziej odpowiadają treści zapytania. Kolejność nie jest jednak przypadkowa. Wyszukiwarka to program, działający zgodnie z wytycznymi algorytmu. Zestaw czynników wpływających na ocenę serwisu zamyka się na liście zawierającej ponad dwieście pozycji. Wspomniane czynniki można podzielić na dwie kategorie.

1. Argumenty analizujące treść i sposób działania witryny.
2. Inspiracje rozpatrujące popularność serwisu w internecie wśród i internautów.
Odnośnie punktu pierwszego analizowana jest treść i jej ilość oraz jakość. Występowanie słów kluczowych w tekstach i nagłówkach, a także w adresie URL. Ocenie podlega też częstotliwość dodawania nowych treści, a co za tym idzie ich unikalność (kopiowanie tekstów w całości jest źle oceniane). Zoptymalizowanie kodu HTML ma też swój punkt w algorytmie. A szybkość ładowania plików jest elementem kluczowym.
Kwestie popularności obejmują rozkład linków ze stron znajdujących się w sieci. Ważna jest ich łączna ilość i jakość. Innym kryterium jest obecność strony w mediach społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pliki cookie pomagają w korzystaniu z naszych usług. Korzystając z naszej usługi, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Przeczytaj

Czym są pliki „cookies”? „Cookies” to niewielkie pliki tekstowe, które mogą być przechowywanie na Twoim urządzeniu podczas wizyt w serwisach internetowych. Pozwalają one zasadniczo na zidentyfikowanie Twojej przeglądarki podczas kolejnych wizyt w rozmaitych serwisach. Z jakich plików „cookies” korzystają witryny ? Stronakorzysta z czterech rodzajów plików „cookies”. 1. „Cookies” niezbędne dla poprawnego działania witryny Niektóre pliki „cookies” są niezbędne do tego, by zapewnić Ci możliwość pełnego wykorzystania witryny oraz oferowanych w niej funkcji. Dla przykładu, jeżeli chcesz porównać ze sobą parametry dwóch produktów, korzystamy z „cookies” by zapamiętać produkt porównywany. W tym czasie możesz odszukać w witrynie drugi z produktów do porównania. 2. „Cookies” ułatwiające poprawianie witryny Z niektórych plików „cookies” korzystamy by zbierać informacje statystyczne o ruchu użytkowników w witrynie, ich aktywności oraz sposobach korzystania z niej. Informacje te pozwalają nam na poprawianie witryny i jej ciągłe rozwijanie, dzięki czemu może ona spełniać Twoje oczekiwania. 3. „Cookies” poprawiające funkcjonalność witryny Te pliki „cookies” umożliwiają zapamiętywanie pewnych wyborów i ustawień, jakich dokonywałeś w witrynie (np. Twojego loginu, języka witryny, czy właściwego regionu). Te pliki „cookies” używane są przez strone oraz podmioty trzecie, które świadczą pewne usługi w witrynie (np. przez media społecznościowe, których wtyczki znajdują się w witrynie). 4. Pozostałe „cookies” Ostatnia grupa plików „cookies” zapamiętuje Twoje wizyty w naszej witrynie, podstrony, które szczególnie Cię zainteresowały oraz linki, w które kliknąłeś. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Pozwalają również na lepsze dopasowanie komunikatów marketingowych do Twoich potrzeb. Te pliki „cookies” mogą także śledzić Twoje ruchy również w innych serwisach internetowych. Dla przykładu, pozwolą one na wyświetlenie reklam produktów strony podczas korzystania przez Ciebie z innych serwisów lub mediów społecznościowych. Umożliwiają także ograniczenie liczby reklam produktów, z którymi już wcześniej miałeś możliwość zapoznać się. Niektóre z powyższych plików „cookies” mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez domeny podmiotów trzecich, takie jak: facebook.com, twitter.com, youtube.com, addthis.com, adnxs.com, advertising.com, doubleclick.net, invitemedia.com, xgraph.net, yieldmanager.com, oraz levexis.com. Te podmioty trzecie bądź to świadczą usługi dla strony, bądź też oferują rozmaite dodatkowe funkcje witryny bezpośrednio dla Ciebie.

Zamknij