Prawdopodobnie spotkałeś się z terminem zduplikowana treść, ale co to jest? Zduplikowana treść to treść występująca w kilku lokalizacjach – np. Adresy URL. Zduplikowana zawartość może zaszkodzić twojemu rankingowi i wielu ludzi twierdzi, że obfite kwoty mogą nawet doprowadzić do nałożenia kary przez Google. To nie prawda. Nie ma powtarzających się kar za treść, ale posiadanie wielu powielonych lub skopiowanych treści może spowodować, że Google wpłynie negatywnie na Twój ranking.

Co to jest zduplikowana treść?

Zduplikowana treść to cała treść dostępna w wielu lokalizacjach w Twojej witrynie lub poza nią. Często żyje pod innym adresem URL, a czasem nawet w innej domenie. Większość zduplikowanych treści dzieje się przypadkowo lub jest wynikiem podtechnicznej implementacji technicznej. Na przykład Twoja witryna może być dostępna zarówno na stronach www, jak i nie-www lub HTTP i HTTPS – lub obu jednocześnie w tym samym horrorze! A może Twój CMS używa nadmiernych dynamicznych parametrów URL, które mylą wyszukiwarki. Nawet strony AMP mogą być traktowane jako duplikaty, jeśli nie są prawidłowo połączone. Zduplikowana zawartość jest wszędzie.

Ta ostatnia część jest ważna. Jeśli zeskrobujesz, skopiujesz i zakręcisz istniejącą treść – Google wywoła skopiowaną zawartość – z zamiarem oszukania wyszukiwarki, by uzyskać wyższą pozycję, trafisz na niebezpieczny grunt.

Jest kilka świetnych wskazówek, jak odkrywać duplikaty treści na swojej stronie: DIY Duplicate check content . Dokumentacja Google to także kopalnia złota do pracy z duplikatami treści.

Zduplikowana treść a skopiowana treść a cienka treść

Temat zduplikowanych treści wprawia w zakłopotanie wiele osób. W przypadku Google większość powielonych treści ma pochodzenie techniczne, ale obejrzy też samą treść. „Mam dwa adresy URL dla tego samego artykułu, który powinienem wybrać?” Chociaż większość zwykłych osób prawdopodobnie pomyśli o podobnych treściach, które pojawiają się gdzie indziej w witrynie. „Użyłem tego fragmentu tekstu w kilku innych miejscach, czy to źle?” To wszystko jest zduplikowaną treścią, ale w celu ustalenia rankingów, wyszukiwarki rozróżniają duplikaty treści, skopiowaną zawartość i cienką zawartość.

Powielona treść może zostać sklasyfikowana jako skopiowana treść, jeśli użyjesz istniejącego tekstu i szybko go ponownie wykorzystasz, aby ponownie użyć go w swojej witrynie. Nie ma znaczenia, czy dasz mu trochę spin lub umieścić w kilku słów kluczowych, to zachowanie jest nie do zaakceptowania. Wrzuć kilka cienkich stron z treścią – stron, które mają mało lub nie zawierają wysokiej jakości treści – i jesteś na niebezpiecznym terytorium. Jakość witryny to problem, a te taktyki mogą poważnie zaszkodzić witrynie. Pamiętasz Pandę ?

Nie blokuj zduplikowanych treści w swojej witrynie

Google jest dość zdolny do odkrywania i obsługi duplikatów treści. Wyszukiwarka jest wystarczająco inteligentna, aby dowiedzieć się, co zrobić z większością znalezionych duplikatów. Jeśli znajdzie wiele wersji strony, spisze je w wersji, którą uzna za najlepszą – w większości przypadków będzie to oryginalny artykuł / strona. To, czego potrzebuje, to pełny dostęp do tych adresów URL. Jeśli zablokujesz Googlebota w pliku robots.txt przed zindeksowaniem tych URL-i, nie będzie on mógł samodzielnie wykryć tych elementów, a Ty będziesz narażać Google na traktowanie tych stron jako oddzielnych instancji. Oto kilka rzeczy, które powinieneś zrobić:Pozwól robotom indeksować te adresy URL,  Oznacz zawartość jako duplikat za pomocą rel = canonical, Użyj narzędzia do obsługi parametrów adresu URL Google, aby określić sposób obsługi parametrów, Użyj przekierowań 301, aby wysłać użytkowników i roboty do kanonicznego adresu URL

Użyj rel = canonical!

Jednym z podstawowych narzędzi w twoim duplikatowym pakiecie narzędzi do walki z treścią jest rel = „canonical”. Możesz użyć tego fragmentu kodu, aby ustalić, jaki jest oryginalny URL fragmentu treści, który nazywamy kanonicznym adresem URL.

Skoncentruj się na oryginalnych, świeżych i autorytatywnych treściach

Kolejnym narzędziem w twoim arsenale do walki z duplikatami, kopiowaniem i nieoryginalnym materiałem są twoje umiejętności pisania. Google koncentruje się na jakości. Zawsze szuka najlepszej możliwej treści, która najlepiej pasuje do użytkowników. Twoim celem nie powinno być szybkie zarobienie pieniędzy, ale pozostawienie trwałego wrażenia. Uważaj na cienką zawartość i upewnij się, że jest oryginalny i wysokiej jakości.

To samo dotyczy podobnej treści w Twojej witrynie. Mówiliśmy o kanibalizacji słów kluczowych przed i jest to rozszerzenie tego. Składanie kilku porównywalnych postów w jednym może osiągnąć znacznie lepsze wyniki, zarówno jeśli chodzi o rankingi, jak i zwalczanie zduplikowanych treści.

Zduplikowana zawartość jest wszędzie – wiedz, co z nią zrobić

Ex-Googler Matt Cutts kiedyś powiedział, że 20% do 30% internetu składa się z duplikatów . Chociaż nie jestem pewien, czy te liczby są nadal dokładne; zduplikowana treść nadal pojawia się na każdej stronie. To nie musi być zła wiadomość. Napraw to, co możesz i nie staraj się, aby zduplikowana treść i jej rodzeństwo kopiowały treść i cienkie treści do realistycznej strategii SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pliki cookie pomagają w korzystaniu z naszych usług. Korzystając z naszej usługi, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Przeczytaj

Czym są pliki „cookies”? „Cookies” to niewielkie pliki tekstowe, które mogą być przechowywanie na Twoim urządzeniu podczas wizyt w serwisach internetowych. Pozwalają one zasadniczo na zidentyfikowanie Twojej przeglądarki podczas kolejnych wizyt w rozmaitych serwisach. Z jakich plików „cookies” korzystają witryny ? Stronakorzysta z czterech rodzajów plików „cookies”. 1. „Cookies” niezbędne dla poprawnego działania witryny Niektóre pliki „cookies” są niezbędne do tego, by zapewnić Ci możliwość pełnego wykorzystania witryny oraz oferowanych w niej funkcji. Dla przykładu, jeżeli chcesz porównać ze sobą parametry dwóch produktów, korzystamy z „cookies” by zapamiętać produkt porównywany. W tym czasie możesz odszukać w witrynie drugi z produktów do porównania. 2. „Cookies” ułatwiające poprawianie witryny Z niektórych plików „cookies” korzystamy by zbierać informacje statystyczne o ruchu użytkowników w witrynie, ich aktywności oraz sposobach korzystania z niej. Informacje te pozwalają nam na poprawianie witryny i jej ciągłe rozwijanie, dzięki czemu może ona spełniać Twoje oczekiwania. 3. „Cookies” poprawiające funkcjonalność witryny Te pliki „cookies” umożliwiają zapamiętywanie pewnych wyborów i ustawień, jakich dokonywałeś w witrynie (np. Twojego loginu, języka witryny, czy właściwego regionu). Te pliki „cookies” używane są przez strone oraz podmioty trzecie, które świadczą pewne usługi w witrynie (np. przez media społecznościowe, których wtyczki znajdują się w witrynie). 4. Pozostałe „cookies” Ostatnia grupa plików „cookies” zapamiętuje Twoje wizyty w naszej witrynie, podstrony, które szczególnie Cię zainteresowały oraz linki, w które kliknąłeś. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Pozwalają również na lepsze dopasowanie komunikatów marketingowych do Twoich potrzeb. Te pliki „cookies” mogą także śledzić Twoje ruchy również w innych serwisach internetowych. Dla przykładu, pozwolą one na wyświetlenie reklam produktów strony podczas korzystania przez Ciebie z innych serwisów lub mediów społecznościowych. Umożliwiają także ograniczenie liczby reklam produktów, z którymi już wcześniej miałeś możliwość zapoznać się. Niektóre z powyższych plików „cookies” mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez domeny podmiotów trzecich, takie jak: facebook.com, twitter.com, youtube.com, addthis.com, adnxs.com, advertising.com, doubleclick.net, invitemedia.com, xgraph.net, yieldmanager.com, oraz levexis.com. Te podmioty trzecie bądź to świadczą usługi dla strony, bądź też oferują rozmaite dodatkowe funkcje witryny bezpośrednio dla Ciebie.

Zamknij