Użytkownicy oczekują, że strony internetowe będą  szybkie . W miarę, jak świat staje się coraz bardziej mobilny, a konsumenci oczekują, że usługi będą dostępne na żądanie i bezproblemowo dostarczane, obniżenie prędkości witryny może poważnie wpłynąć na SEO.

Google rozumie, że czas ładowania strony jest kluczową częścią ogólnego doświadczenia użytkownika. Oczekiwanie na pojawienie się treści, brak możliwości interakcji ze stroną, a nawet  zauważenie opóźnień powoduje  tarcie .

To tarcie kosztuje nie tylko czas, ale i pieniądze. Badania z roku 2016 wykazały, że  53% użytkowników witryn mobilnych odejdzie, jeśli strona nie załaduje się w ciągu trzech sekund . I takie złe doświadczenia mogą pozostawić trwałe negatywne wrażenie marki.

W rzeczywistości badania pokazują, że poziom stresu spowodowany oczekiwaniem na powolne wyniki mobilne może być bardziej stresujący niż oglądanie horroru .

Nic więc dziwnego, że Google mierzy szybkość Twojej witryny i używa jej w swoich algorytmach rankingowych  od 2010 roku . Niedawno, w 2018 roku, prędkość twojej strony na / dla urządzeń mobilnych stała się również znacznie ważniejszym sygnałem . Rozumieją oni, że dobra obsługa jest  szybkim  doświadczeniem dla użytkownika.

Frustracja rani użytkowników i rani twoje rankingi

I to nie tylko Google – badania z każdego zakątka internetu, we wszystkich aspektach zachowań konsumenckich, pokazuje, że prędkość ma  ogromny wpływ na wyniki.

  • 47% osób oczekuje, że strona załaduje się w mniej niż 2 sekundy ( wired.com )
  • 20% użytkowników porzuca koszyk, jeśli proces transakcji jest zbyt wolny ( radware.com )
  • Amazon zauważył, że każde 100ms opóźnień kosztowało ich 1% sprzedaży
  • BBC odkryło, że stracili dodatkowe 10% użytkowników za każdą dodatkową sekundę, którą zajęła ich strona

Te koszty i tego typu porzucanie witryny ma miejsce, ponieważ użytkownicy nie lubią być sfrustrowani . Słabe doświadczenia oznaczają, że udają się gdzie indziej, odwiedzają inne witryny i dokonują konwersji z konkurencją.

Te zachowania są łatwo śledzone przez Google (poprzez odskoki do stron wyników wyszukiwania, krótkich odwiedzin i innych sygnałów) i stanowią silny sygnał, że strona nie powinna znajdować się w miejscu, w którym się znajduje.

szybkość witryny

Google chce szybszego internetu

Prędkość jest nie tylko dobra dla użytkowników – również dla Google. Powolne witryny są często powolne, ponieważ są nieefektywne . Mogą ładować zbyt wiele dużych plików, nie zoptymalizować swoich nośników lub nie wykorzystywać nowoczesnych technologii do obsługi swoich stron.

Oznacza to, że Google musi zużywać więcej przepustowości, alokować więcej zasobów i wydawać więcej pieniędzy.

W całej sieci każda milisekunda, którą mogą zaoszczędzić, a każdy bajt, którego nie muszą przetwarzać, szybko się sumuje. I dość często proste zmiany w konfiguracji, procesach lub kodzie mogą sprawić, że strony internetowe będą  znacznie szybsze, bez żadnych wad.

To może być jeden z powodów, dla których Google jest tak mocno zainwestowany w projekt AMP i dlaczego są tak głośne w swojej edukacji na temat wydajności.

Szybsza sieć jest lepsza dla użytkowników i znacznie obniża koszty operacyjne Google  . Tak czy inaczej, oznacza to, że zamierzają nadal nagradzać szybkie (er) witryny.

Pierwsze kroki

Jak można się było spodziewać, niektóre z najlepszych zasobów na optymalizację witryny pochodzą od samych Google.

Zalecamy zapoznanie się z dokumentacją Web Fundamentals w celu lepszego zrozumienia technik, narzędzi i metod budowania szybszych stron internetowych.

Dostępnych jest również wiele narzędzi do pomiaru i monitorowania prędkości Twojej witryny. Oto kilka, które zalecamy wypróbować:

  • Latarnia morska dla przeglądarki Google Chrome – jedno z najbardziej zaawansowanych narzędzi do pomiaru wydajności i doskonałe do testów porównawczych.
  • WebPageTest – zapewnia diagram wodospadowy, w jaki sposób ładuje się wszystkie zasoby w Twojej witrynie. Świetne do wykrywania wolnych zasobów i wąskich gardeł.

Jakieś pytania? Daj nam znać w komentarzach!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pliki cookie pomagają w korzystaniu z naszych usług. Korzystając z naszej usługi, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Przeczytaj

Czym są pliki „cookies”? „Cookies” to niewielkie pliki tekstowe, które mogą być przechowywanie na Twoim urządzeniu podczas wizyt w serwisach internetowych. Pozwalają one zasadniczo na zidentyfikowanie Twojej przeglądarki podczas kolejnych wizyt w rozmaitych serwisach. Z jakich plików „cookies” korzystają witryny ? Stronakorzysta z czterech rodzajów plików „cookies”. 1. „Cookies” niezbędne dla poprawnego działania witryny Niektóre pliki „cookies” są niezbędne do tego, by zapewnić Ci możliwość pełnego wykorzystania witryny oraz oferowanych w niej funkcji. Dla przykładu, jeżeli chcesz porównać ze sobą parametry dwóch produktów, korzystamy z „cookies” by zapamiętać produkt porównywany. W tym czasie możesz odszukać w witrynie drugi z produktów do porównania. 2. „Cookies” ułatwiające poprawianie witryny Z niektórych plików „cookies” korzystamy by zbierać informacje statystyczne o ruchu użytkowników w witrynie, ich aktywności oraz sposobach korzystania z niej. Informacje te pozwalają nam na poprawianie witryny i jej ciągłe rozwijanie, dzięki czemu może ona spełniać Twoje oczekiwania. 3. „Cookies” poprawiające funkcjonalność witryny Te pliki „cookies” umożliwiają zapamiętywanie pewnych wyborów i ustawień, jakich dokonywałeś w witrynie (np. Twojego loginu, języka witryny, czy właściwego regionu). Te pliki „cookies” używane są przez strone oraz podmioty trzecie, które świadczą pewne usługi w witrynie (np. przez media społecznościowe, których wtyczki znajdują się w witrynie). 4. Pozostałe „cookies” Ostatnia grupa plików „cookies” zapamiętuje Twoje wizyty w naszej witrynie, podstrony, które szczególnie Cię zainteresowały oraz linki, w które kliknąłeś. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Pozwalają również na lepsze dopasowanie komunikatów marketingowych do Twoich potrzeb. Te pliki „cookies” mogą także śledzić Twoje ruchy również w innych serwisach internetowych. Dla przykładu, pozwolą one na wyświetlenie reklam produktów strony podczas korzystania przez Ciebie z innych serwisów lub mediów społecznościowych. Umożliwiają także ograniczenie liczby reklam produktów, z którymi już wcześniej miałeś możliwość zapoznać się. Niektóre z powyższych plików „cookies” mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez domeny podmiotów trzecich, takie jak: facebook.com, twitter.com, youtube.com, addthis.com, adnxs.com, advertising.com, doubleclick.net, invitemedia.com, xgraph.net, yieldmanager.com, oraz levexis.com. Te podmioty trzecie bądź to świadczą usługi dla strony, bądź też oferują rozmaite dodatkowe funkcje witryny bezpośrednio dla Ciebie.

Zamknij