Czy wszyscy wiedzą co to jest katalog stron www?

Jaki jest wkład katalogów w pozycjonowanie serwisów internetowych? Czy katalogowanie stron ma sens? Jeśli tak, do jakich katalogów dodawać serwisy?

W poniższym tekście postaramy się rozwiać wszystkie wątpliwości.

Uwaga!
Na początek fundamentalna rada.
Do katalogowania stron nie należy wykorzystywać systemów automatycznych. Najwłaściwszym sposobem jest ręczne dodawanie wpisów wraz z unikalnymi opisami.

1. Co to jest katalog stron?
Katalog stron jest to usługa, która polega na zebraniu w sposób encyklopedyczny zasobów sieci i udostępnianiu ich, oraz rozpropagowaniu informacji o pogrupowanych tematycznie stronach internetowych. Dostępne są dwa rodzaje katalogów. Katalog stron www moderowany i jego przeciwieństwo, katalog niemoderowany. Istnieją również dwa rodzaje akcesu, czyli dostępności katalogów. Pierwszy wariant to katalog stron darmowy. W drugiej opcji wpis do katalogu jest płatny, a treści podlegają moderacji.

2. Zalety i słabsze strony stosowania katalogów
Pozytywy:
A. katalogi bezpłatne
− nie geneują dodatkowych kosztów za dokonany wpis
− jest to niezwykle ekonomiczny pomysł na dodanie mocy pozycjonowaniu
− w sieci istnieje ogromna ilość katalogów bezpłatnych.
B. katalogi płatne
− wpisy w płatnych katalogach indeksowane są o wiele szybciej niż w wypadku ich darmowych odpowiedników
− płatne katalogi posiadają rozległą sieć linków o ugruntowanej pozycji
− proces akceptacji wpisów jest o wiele szybszy niż w wypadku bezpłatnych wersji katalogów
− treść katalogu jest ujęta w jednolite i logiczne ramy organizacyjne.

katalog
Negatywy:
A. katalogi bezpłatne
− linki z tych przestrzeni mają niestety niewielką wartość dla pozycjonowanej strony
− katalogi nie są moderowane i brak cenzury powoduje dużą ilość spamu
− do dużych uciążliwości należy zaliczyć czas oczekiwania na zatwierdzenie wpisu
− większość katalogów wykorzystuje narzędzie dla webmasterów, które pozwala usuwać doczepione do wpisów linki (Disavow Tolos)

− jest ono źródłem danych dla bazy tworzonej przez Google, a dotyczącej spamu.

B. katalogi płatne
− dodanie wpisu do katalogu płatnego niestety obciążone jest opłatą.

3. Katalogowanie vs pozycjonowanie
W jaki sposób katalog stron pozycjonowanie wspiera i czy jest możliwym podwyższenie pozycji serwisu poprzez działy tematyczne katalogu?
Urozmaicenie struktury linków ma niebagatelne znaczenie w okresowej ocenie serwisu, dokonywanej przez roboty wysyłane przez przeglądarki. Dlatego obecność portalu w wielu miejscach sieci jest ze wszech miar pożądana. Link Building serwisu wygląda wtedy imponująco i dostaje dużo punktów od programów indeksujących.

Pamiętać należy, że dzisiejszy algorytm wyszukiwania wspierany jest przez wiele programów dozorujących, jak choćby Panda i Pingwin, a także przez system sztucznej inteligencji. Wyszukiwarka uczy się bezbłędnie rozpoznawać linki naturalne i nie mylić ich z zapleczową masówką.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pliki cookie pomagają w korzystaniu z naszych usług. Korzystając z naszej usługi, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Przeczytaj

Czym są pliki „cookies”? „Cookies” to niewielkie pliki tekstowe, które mogą być przechowywanie na Twoim urządzeniu podczas wizyt w serwisach internetowych. Pozwalają one zasadniczo na zidentyfikowanie Twojej przeglądarki podczas kolejnych wizyt w rozmaitych serwisach. Z jakich plików „cookies” korzystają witryny ? Stronakorzysta z czterech rodzajów plików „cookies”. 1. „Cookies” niezbędne dla poprawnego działania witryny Niektóre pliki „cookies” są niezbędne do tego, by zapewnić Ci możliwość pełnego wykorzystania witryny oraz oferowanych w niej funkcji. Dla przykładu, jeżeli chcesz porównać ze sobą parametry dwóch produktów, korzystamy z „cookies” by zapamiętać produkt porównywany. W tym czasie możesz odszukać w witrynie drugi z produktów do porównania. 2. „Cookies” ułatwiające poprawianie witryny Z niektórych plików „cookies” korzystamy by zbierać informacje statystyczne o ruchu użytkowników w witrynie, ich aktywności oraz sposobach korzystania z niej. Informacje te pozwalają nam na poprawianie witryny i jej ciągłe rozwijanie, dzięki czemu może ona spełniać Twoje oczekiwania. 3. „Cookies” poprawiające funkcjonalność witryny Te pliki „cookies” umożliwiają zapamiętywanie pewnych wyborów i ustawień, jakich dokonywałeś w witrynie (np. Twojego loginu, języka witryny, czy właściwego regionu). Te pliki „cookies” używane są przez strone oraz podmioty trzecie, które świadczą pewne usługi w witrynie (np. przez media społecznościowe, których wtyczki znajdują się w witrynie). 4. Pozostałe „cookies” Ostatnia grupa plików „cookies” zapamiętuje Twoje wizyty w naszej witrynie, podstrony, które szczególnie Cię zainteresowały oraz linki, w które kliknąłeś. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Pozwalają również na lepsze dopasowanie komunikatów marketingowych do Twoich potrzeb. Te pliki „cookies” mogą także śledzić Twoje ruchy również w innych serwisach internetowych. Dla przykładu, pozwolą one na wyświetlenie reklam produktów strony podczas korzystania przez Ciebie z innych serwisów lub mediów społecznościowych. Umożliwiają także ograniczenie liczby reklam produktów, z którymi już wcześniej miałeś możliwość zapoznać się. Niektóre z powyższych plików „cookies” mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez domeny podmiotów trzecich, takie jak: facebook.com, twitter.com, youtube.com, addthis.com, adnxs.com, advertising.com, doubleclick.net, invitemedia.com, xgraph.net, yieldmanager.com, oraz levexis.com. Te podmioty trzecie bądź to świadczą usługi dla strony, bądź też oferują rozmaite dodatkowe funkcje witryny bezpośrednio dla Ciebie.

Zamknij