Czy osiemdziesięcioprocentowy udział w ogólnej wartości to dużo, czy mało? Nie trzeba oczywiście odpowiadać na to pytanie.Takie właśnie zaangażowanie w całości ruchu sieciowego mają wyszukiwarki.

To z list wyszukiwania prowadzi osiem na dziesięć odwiedzin na stronach www.
i właśnie dlatego trzeba dbać, by serwisy były przystosowane do wymagań, jakie stawiają browsery. Niestety częste zmiany programów wyszukujących nastręczają wielu kłopotów branży zajmującej się dostosowaniem stron www do wymogów wyszukiwania.

Kierunek przystosowania

Najlepszym sposobem, dopasowującym zarazem serwis do zadań współpracy z wyszukiwarkami jest optymalizacja. Zmienia się tylko na skutek wprowadzanych zmian w algorytmie wyszukiwania. Optymalizacja stron internetowych to zadanie, polegające na dostosowaniu struktury serwisu do (w tym miejscu należy pogodzić wymagania trzech stron rozgrywki):
— oczekiwań właścicieli serwisów
— wymagań stawianych przez wyszukiwarki i ich algorytmy wyszukiwania
— użytkowników, którzy powinni być w tym tercecie najważniejsi.

Optymalizowanie serwisu jest zadaniem na pełny etat, a czas jego jest nieokreślony. Nawet po pierwszym okresie gruntownych zmian, kiedy to wprowadzane są zalecenia pokontrolne wynikające z wykonanego audytu, konieczne są bieżące zmiany, wynikające z korekt algorytmu wyszukiwania.
Optymalizacja jest też pierwszym z kroków na tej drodze. Kolejne etapy są coraz trudniejsze. Chociaż wiadomo przecież, że grunt to solidne podstawy. Dlatego wszystkie prace prowadzone na etapie optymalizacji będą rzutowały na osiągane wyniki. Kolejnym odcinkiem, na którym trzeba podjąć prace jest pozycjonowanie seo.

Pomocne narzędzia

Do pracy należy się zabrać korzystając z optymalnego zestawu narzędzi.

a) Media społecznościowe — social media

Gdzie tkwi siła social media? Ich mocą są znajomości. Nic tak nie wpływa na decyzje zakupowe, jak poręczenie i polecenie z ust dobrego znajomego, który zna się na rzeczy.
Wielu z właścicieli stron www nie wyobraża sobie, że mogłoby ich nie być w kręgu mediów społecznościowych. Jest to wyścig. Wyścig zorganizowany o palmę pierwszeństwa do zainteresowania użytkowników. Wciąż gromadzi on tłumy zainteresowanych.

b) Google Analytics

Skuteczne pozycjonowanie i optymalizacja są dzięki panelowi Google Analytics dziecinnie proste. Nieskomplikowane i bardzo skuteczne. Statystyki dają ogólne pojęcie o sytuacji serwisu. W łatwy sposób można filtrować dane i wyciągać z nich właściwie wnioski.

c) AdWords i Google AdSense

Obie aplikacje działają na rzecz systemu działań, który nazywa się — pozycjonowanie stron seo.
Platformy aranżują zarządzanie przekazem reklamowym w ramach serwisu. Drugi z listy jest platformą zarządzającą reklamą wizualna. Wyświetla banery reklamowe związane aktywnością odwiedzającego serwis internauty. Jest to tak zwana reklama śledząca, czyli remarketing, który pozwala na prezentowanie treści dostosowanych do oczekiwań gościa.
Pierwszy program związany jest z rozmieszczonymi w treści platformy słowami kluczowymi. I zgodnie z ich treścią wyświetla wpis z odnośnikiem w obszarze ekranu komputera, w który najczęściej pada wzrok użytkownika internetu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pliki cookie pomagają w korzystaniu z naszych usług. Korzystając z naszej usługi, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Przeczytaj

Czym są pliki „cookies”? „Cookies” to niewielkie pliki tekstowe, które mogą być przechowywanie na Twoim urządzeniu podczas wizyt w serwisach internetowych. Pozwalają one zasadniczo na zidentyfikowanie Twojej przeglądarki podczas kolejnych wizyt w rozmaitych serwisach. Z jakich plików „cookies” korzystają witryny ? Stronakorzysta z czterech rodzajów plików „cookies”. 1. „Cookies” niezbędne dla poprawnego działania witryny Niektóre pliki „cookies” są niezbędne do tego, by zapewnić Ci możliwość pełnego wykorzystania witryny oraz oferowanych w niej funkcji. Dla przykładu, jeżeli chcesz porównać ze sobą parametry dwóch produktów, korzystamy z „cookies” by zapamiętać produkt porównywany. W tym czasie możesz odszukać w witrynie drugi z produktów do porównania. 2. „Cookies” ułatwiające poprawianie witryny Z niektórych plików „cookies” korzystamy by zbierać informacje statystyczne o ruchu użytkowników w witrynie, ich aktywności oraz sposobach korzystania z niej. Informacje te pozwalają nam na poprawianie witryny i jej ciągłe rozwijanie, dzięki czemu może ona spełniać Twoje oczekiwania. 3. „Cookies” poprawiające funkcjonalność witryny Te pliki „cookies” umożliwiają zapamiętywanie pewnych wyborów i ustawień, jakich dokonywałeś w witrynie (np. Twojego loginu, języka witryny, czy właściwego regionu). Te pliki „cookies” używane są przez strone oraz podmioty trzecie, które świadczą pewne usługi w witrynie (np. przez media społecznościowe, których wtyczki znajdują się w witrynie). 4. Pozostałe „cookies” Ostatnia grupa plików „cookies” zapamiętuje Twoje wizyty w naszej witrynie, podstrony, które szczególnie Cię zainteresowały oraz linki, w które kliknąłeś. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Pozwalają również na lepsze dopasowanie komunikatów marketingowych do Twoich potrzeb. Te pliki „cookies” mogą także śledzić Twoje ruchy również w innych serwisach internetowych. Dla przykładu, pozwolą one na wyświetlenie reklam produktów strony podczas korzystania przez Ciebie z innych serwisów lub mediów społecznościowych. Umożliwiają także ograniczenie liczby reklam produktów, z którymi już wcześniej miałeś możliwość zapoznać się. Niektóre z powyższych plików „cookies” mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez domeny podmiotów trzecich, takie jak: facebook.com, twitter.com, youtube.com, addthis.com, adnxs.com, advertising.com, doubleclick.net, invitemedia.com, xgraph.net, yieldmanager.com, oraz levexis.com. Te podmioty trzecie bądź to świadczą usługi dla strony, bądź też oferują rozmaite dodatkowe funkcje witryny bezpośrednio dla Ciebie.

Zamknij