Wymagania SEO ciągle się zmieniają i może być trudno nadążyć za najnowszymi osiągnięciami. Ale jeśli chcesz, aby twoja witryna uzyskała ruch, musisz coś wiedzieć.

Dobrze zoptymalizowane witryny z czasem zyskują coraz więcej ruchu, a to oznacza więcej potencjalnych klientów i wzrost sprzedaży . Bez SEO wyszukiwarki nie będą w stanie znaleźć twojej witryny, a cała ciężka praca się zmarnuje.

W tym przewodniku podzielimy się podstawowymi czynnikami rankingu SEO, których potrzebujesz, aby zdominować wyszukiwanie. Pod koniec tego posta będziesz mieć dobrze zoptymalizowaną witrynę, która zapewni ci więcej działalności.

1. Bezpieczna i dostępna strona internetowa

Nic dziwnego, że pierwszy z naszych czynników pozycjonujących SEO ma odpowiedni rodzaj adresu URL. W szczególności jest to adres URL, który boty Google mogą łatwo dotrzeć i zaindeksować.

Innymi słowy, Google musi mieć możliwość odwiedzenia adresu URL i przejrzenia zawartości strony, aby zacząć rozumieć, o czym jest ta strona. Aby pomóc botom, potrzebujesz:

  • Witryna utworzona przy użyciu dobrze zakodowanego narzędzia do tworzenia witryn.( W tym wypadku wordpress)
  • Plik robots.txt, który informuje Google, gdzie może i nie może szukać informacji o Twojej witrynie
  • Mapa witryny z listą wszystkich stron. Jeśli prowadzisz witrynę WordPress, możesz ustawić mapę witryny za pośrednictwem Yoast SEO . Jeśli nie, możesz użyć internetowego generatora map witryn.

sitemap

 

2. Szybkość strony (w tym szybkość strony mobilnej)

Szybkość stron jest od lat wymieniana jako jeden z głównych czynników pozycjonujących SEO. Google chce poprawić komfort korzystania z Internetu, a szybko ładujące się strony internetowe będą preferowane.

Google ogłosił aktualizację algorytmu wyszukiwarki skoncentrowaną na szybkości strony mobilnej, która zaczęła wpływać na witryny od lipca 2018 r. Jeśli Twoja witryna nie ładuje się szybko na urządzeniach mobilnych, może zostać z czasem ukarana.

Skorzystaj z narzędzia Google do testowania urządzeń mobilnych, aby zobaczyć, jak układa się twoja witryna.

test prędkości

 

3. Mobilność

Jeśli chodzi o temat mobilności, łatwość obsługi urządzeń mobilnych jest kolejnym ważnym czynnikiem w rankingu SEO. Więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych niż komputerów stacjonarnych w celu uzyskania dostępu do Internetu, i to jest jeden z powodów, dla których wprowadzono zmiany w sposobie, w jaki Google klasyfikuje wyniki wyszukiwania.

Indeks Google- mobile-first jest teraz rzeczywistością, co oznacza, że najpierw czerpie wyniki z witryn zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych, a nie z witryn przeznaczonych dla komputerów stacjonarnych. Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych , ryzykujesz, że będziesz się martwić, przynajmniej pod względem SEO.

Wiele czynników pozycjonowania SEO, które omówimy w tym artykule, pomoże ci aby uzyskać dobry ranking w wyszukiwarkach, ale pamiętaj że musisz także zadbać o wygodę użytkowników, gdy oni znajdą się na twojej stronie.

Należy sprawdzić:

  • Czy masz responsywną witrynę, która automatycznie zmienia rozmiar w celu dopasowania do urządzenia
  • Niezależnie od tego, czy używasz dużych czcionek, muszą one ułatwić czytanie na małym ekranie
  • Dostępność i nawigacja, w tym ułatwianie dotykania menu
  • Zapewnienie, że istotne treści nie są ukryte w reklamach pełnoekranowych

 

4. Wiek domeny, adres URL i uprawnienia

Czy wiesz, że prawie 60% witryn, które znajdują się w pierwszej dziesiątce rankingu wyszukiwania Google, ma trzy lata lub więcej? Dane z badania Ahrefs na dwóch milionach stron sugerują, że bardzo niewiele witryn w wieku poniżej jednego roku osiąga ten ranking. Więc jeśli masz już swoją stronę i zoptymalizowałeś ją, korzystając ze wskazówek w tym artykule, to już zaleta.

age-of-page-days

W niektórych przypadkach nazwa domeny ma znaczenie. Chociaż Google ukarało domeny za dopasowanie ścisłe (te, w których docelowe słowo kluczowe znajduje się w adresie URL), ta kara jest generalnie za spamerskie witryny z cienką zawartością.

Inne badania pokazują, że domeny dokładnie dopasowane, które są uważane za trafne, wartościowe i wysokiej jakości, mogą dzięki temu wzrosnąć w rankingu. Jeśli jednak masz już założoną witrynę internetową, nie musisz szukać dokładnie dopasowanej domeny dla swojej firmy; skup się na adresie URL, który odzwierciedla Twoją firmę, i zamiast tego zoptymalizuj go!

Jeśli chodzi o czynniki rankingowe wyszukiwarek, władza ma znaczenie. Jak zobaczysz, jest to zwykle kombinacja świetnych treści i sygnałów SEO poza stroną, takich jak linki przychodzące i udziały społecznościowe.

Moz zakwalifikował to do oceny autorytetu strony i domain authority , zarówno w rankingu od 0 do 100, które pokazują, jak prawdopodobne jest, że dana strona lub domena będzie się zajmować w wynikach wyszukiwania.

Możesz sprawdzić uprawnienia do domeny lub uprawnienia do strony za pomocą Link Explorer. Po prostu podłącz swój adres URL do pola wyszukiwania w witrynie, a otrzymasz raport pokazujący nazwę domeny, nazwę strony, ustanowione linki i nowe linki.

link-exporter

 

5. Zoptymalizowana treść

Dużo rozmawialiśmy o treści w tym przewodniku po czynnikach rankingu Google SEO. Wynika to z faktu, że jest to jeden z najważniejszych czynników rankingu wyszukiwania. Teraz zobaczmy, co tak naprawdę oznacza optymalizacja treści dla SEO.

Algorytm wyszukiwania Google opiera się na słowach kluczowych. Są to słowa i wyrażenia, których użytkownicy szukający informacji. Są to również słowa i wyrażenia opisujące tematy związane z twoją witryną. Dlatego tak ważne jest stosowanie słów kluczowych w treści?

Jednym z negatywnych czynników SEO jest powielanie treści. W przypadku SEO zawsze najlepsza jest świeża, oryginalna treść. Jeśli masz podobną treść, powiedz Google, która z nich powinna zostać uznana za najbardziej wiarygodną, ​​używając kanonicznych adresów URL .

Zrozumienie słów kluczowych LSI i rankingu SEO

Nie chodzi też tylko o główne słowa kluczowe; ważne jest również uwzględnienie terminów związanych z głównymi terminami, których szukają ludzie. Są to tak zwane słowa kluczowe LSI (utajone indeksowanie semantyczne). Zapewniają rodzaj powiązania słów online, aby pomóc Google wiedzieć, które wyniki mają zostać wyświetlone.

Na przykład użycie odpowiednich słów kluczowych LSI poinformuje Google, że gdy użytkownicy wpisują „mini”, strona jest dopasowana do samochodu, a nie do spódnicy, i odwrotnie.

ranking-SEO

 

Dowiedz się więcej o tym, jak znaleźć i używać słów kluczowych LSI. Warto zauważyć, że im więcej osób szuka głosu , optymalizacja treści obejmuje optymalizację pod kątem pytań i wyszukiwania w języku naturalnym.

Oto ważna kwestia: upychanie słów kluczowych jest całkowicie zabronione, ponieważ spowoduje, że strony internetowe będą niskiej jakości i zaszkodzą twojemu rankingowi SEO.

Zrozumienie zamiaru wyszukiwania w celu optymalizacji treści

Cel wyszukiwania jest również ważny przy optymalizacji treści. Oznacza to zrozumienie, czego ludzie naprawdę szukają, gdy wpisują słowa kluczowe w wyszukiwarce.

Załóżmy na przykład, że zidentyfikowałeś słowo „nieruchomości w Warszawie” jako słowo kluczowe, za które chcesz się wyróżnić. Możesz pomyśleć, że pisanie treści dla osób szukających nieruchomości w Warszawie to dobry pomysł. Ale jeśli osoby szukające tego terminu są również pośrednikami w handlu nieruchomościami, a twoje treści nie będą odpowiadać ich potrzebom, to strona nie będzie miała swojej rangi.

Czasami jasne jest, czego ludzie szukają. Na przykład, jeśli użyją słowa „porównaj”, prawdopodobnie podejmą decyzję o zakupie produktu. A jeśli użyją słowa „kup”, to chcą dokonać zakupu.

Użyte przez nich słowa kluczowe zmienią się w zależności od tego, co chcą:

  • znajdź określoną stronę internetową (nawigacyjną)
  • uzyskaj odpowiedź na pytanie (informacyjne)
  • uzyskaj informacje przed dokonaniem zakupu (dochodzenie)
  • dokonać zakupu (transakcyjne)

Dobrze zoptymalizowane witryny biznesowe będą zawierały treści dla każdego z tych typów wyszukiwania.

Czy długość treści jest czynnikiem wpływającym na ranking SEO?

Jednym słowem tak. Google chce, aby treść była wysokiej jakości i miała trochę czasu. Badania sugerują, że treść zawierająca ponad 2000 słów uzyskuje lepsze wyniki pozycji w rankingach wyszukiwarek Google.

Dłuższe treści przyciągają również więcej linków i czytelników , które są ważnymi sygnałami rankingowymi.

Czynniki rankingu SEO – pola odpowiedzi

Coraz częściej Google dostarcza odpowiedzi za pośrednictwem ramek odpowiedzi, więc jest to kolejny aspekt optymalizacji pod kątem lepszych pozycji w wyszukiwarkach. Oto jak wygląda pole odpowiedzi:

ranking-seo

Nasze doświadczenie sugeruje, że optymalizacja pod kątem pól odpowiedzi oznacza:

  • Oczywiście odpowiadanie na pytania
  • W tym pytania jako nagłówki z odpowiednio sformatowanymi znacznikami tytułu (więcej na ten temat w następnej wskazówce)
  • Zapewnienie poprawności, trafności i niezbyt długich odpowiedzi
  • Kierowanie treści na słowa kluczowe, które już mają pola odpowiedzi
  • W tym listy lub tabele

Wykorzystanie wideo do poprawy rankingu SEO

Według firmy Cisco do 2021 r. treści wideo będą stanowiły aż 80% ruchu online.

  • Ludzie oglądają wideo we wszystkich grupach wiekowych
  • Około 79% osób woli oglądać wideo niż czytać post na blogu
  • Ludzie używają wideo, aby pomóc im w podejmowaniu decyzji o zakupie.

Zdecydowanie zacznij uwzględniać wideo w swojej strategii dotyczącej treści . Film jest czytany, udostępniany i łączony, zapewniając wiele sygnałów w celu wzmocnienia rankingu wyszukiwania.

 

6. Techniczne SEO

Powiedzieliśmy wcześniej, że poprawność kodu jest jednym z aspektów optymalizacji treści w celu uzyskania lepszego rankingu w wyszukiwarkach. Oto niektóre aspekty, na które należy zwrócić uwagę:

  • Używaj wyrażeń kluczowych w tytułach stron, w których Google najpierw szuka, aby określić, która treść jest istotna dla danego wyszukiwania. Zobaczysz tytuł strony jako pierwszy wiersz wpisu wyniku wyszukiwania.
  • Użyj tagów nagłówka, aby wyświetlić hierarchię treści. Jeśli tytuł jest sformatowany jako h1, użyj h2 lub h3 dla podtytułów.
  • Utwórz metaopis, który przyciąga czytelników i zawiera frazę kluczową. Utrzymuj krótkie opisy i meta – masz około 160 znaków, aby przekonać poszukiwaczy, że to post, którego chcą przeczytać.
  • Użyj wyrażeń kluczowych w znacznikach alt obrazu, aby pokazać, w jaki sposób obrazy są powiązane z główną treścią. Google ma również wyszukiwanie grafiki, które jest innym sposobem na znalezienie twojej treści.
  • Tam, gdzie jest to właściwe, użyj znaczników schematu, aby poinformować Google, jaki rodzaj treści tworzysz. Może to również pomóc w wyświetlaniu treści w bogatych wpisach na kartach innych niż pola odpowiedzi.

7. Doświadczenie użytkownika (RankBrain)

Od pewnego czasu Google używa sztucznej inteligencji do lepszego pozycjonowania stron internetowych. Nazywa to sygnałem RankBrain . Obejmuje to inne sygnały, które wpływają na ranking twojej wyszukiwarki. to są:

  • Współczynnik klikalności – odsetek osób, które klikają w celu odwiedzenia twojej witryny po pojawieniu się wpisu w wynikach wyszukiwania
  • Współczynnik odrzuceń , zwłaszcza pogostick – liczba osób, które ponownie się odbijają, co w zasadzie oznacza, że ​​witryna nie dała im tego, czego chcieli
  • Czas przebywania – jak długo pozostają na Twojej stronie po ich przybyciu.

Jeśli ludzie znajdą się na twojej witrynie i szybko odchodzą, Google uzna, że ​​nie ma to związku z ich potrzebami. Jeśli zrobi to wystarczająca liczba osób, może być trudniej uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

W przeciwieństwie do tego, jeśli użytkownicy klikną twoją stronę internetową i zatrzymają się na chwilę, będzie to oznaczało, że ma to dla Google znaczenie i dla wyszukiwania.

Więc jeśli zoptymalizujesz tytuły, opisy i treść, aby uzyskać kliknięcia i zapewnić wartość z drugiej strony, możesz podnieść pozycję swojej wyszukiwarki.

8. Linki

Jak powiedzieliśmy na początku, sieć opiera się na linkach, więc naturalnie linki są kluczowym sygnałem w rankingu SEO. Istnieją trzy rodzaje linków do przemyślenia:

  • Przychodzące
  • Wychodzące
  • Wewnętrzne

Google wykorzystuje linki przychodzące jako jeden ze sposobów, aby ustalić, jak wiarygodne i trafne są twoje treści.

Najlepszym scenariuszem jest sytuacja, w której wiarygodna witryna zawiera odpowiedni link do twojej witryny w odpowiednim fragmencie ich treści. Tak więc, jeśli Content zawiera link do twojego zasobu strony, będzie to postrzegane lepiej niż przypadkowa osoba z witryną o niskiej jakości do niego prowadzi.

Idealnie byłoby mieć bardzo niewiele linków przychodzących z domen niskiej jakości. Możesz znaleźć linki przychodzące za pomocą narzędzia takiego jak SEMRush lub innego z narzędzi do badania słów kluczowych.

Jednocześnie chcesz pokazać, że tworzysz wysokiej jakości treści dla odwiedzających, a linkowanie do odpowiednich, wiarygodnych stron w twojej niszy jest dobrą rzeczą.

Wreszcie, link do własnej treści może pomóc w powiązaniu stron zarówno dla Google, jak i odwiedzających, czyniąc każdą stronę bardziej wartościową. Jeśli masz autorytatywną stronę i link do innej strony w swojej witrynie, która pomaga odwiedzającym znaleźć inną stronę i przekazuje niektóre z tych uprawnień. Pomoże to drugiej stronie podnieść jej pozycję w wyszukiwarkach.

9. Media Społecznościowe

social-media

Gdy ludzie udostępniają twoje treści w mediach społecznościowych, jest to kolejny znak, że jest to cenne. Badanie Cognitive SEO przeprowadzone na 23 milionach akcji wykazało definitywny związek między akcjami społecznościowymi a rankingiem wyszukiwarek.

Oficjalnie Google mówi, że akcje społecznościowe nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym . Linki z Twittera lub Facebooka nie są liczone tak samo jak linki z innych wiarygodnych stron internetowych.

Niemniej jednak nie można zaprzeczyć, że strony o najwyższym rankingu w wynikach wyszukiwania Google zwykle mają dużo udziałów – prawdopodobnie dlatego, że im więcej twoich treści jest udostępnionych, tym więcej osób je zobaczy i zdecyduje się na link do nich. Oznacza to, że zdobycie większej liczby akcji społecznościowych pomaga w rankingu wyszukiwarek , choćby pośrednio.

 

Pamiętaj. Nie tylko musisz być obecny w mediach społecznościowych, ale także ułatwić udostępnianie swoich treści i wzmacniać te sygnały społecznościowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pliki cookie pomagają w korzystaniu z naszych usług. Korzystając z naszej usługi, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Przeczytaj

Czym są pliki „cookies”? „Cookies” to niewielkie pliki tekstowe, które mogą być przechowywanie na Twoim urządzeniu podczas wizyt w serwisach internetowych. Pozwalają one zasadniczo na zidentyfikowanie Twojej przeglądarki podczas kolejnych wizyt w rozmaitych serwisach. Z jakich plików „cookies” korzystają witryny ? Stronakorzysta z czterech rodzajów plików „cookies”. 1. „Cookies” niezbędne dla poprawnego działania witryny Niektóre pliki „cookies” są niezbędne do tego, by zapewnić Ci możliwość pełnego wykorzystania witryny oraz oferowanych w niej funkcji. Dla przykładu, jeżeli chcesz porównać ze sobą parametry dwóch produktów, korzystamy z „cookies” by zapamiętać produkt porównywany. W tym czasie możesz odszukać w witrynie drugi z produktów do porównania. 2. „Cookies” ułatwiające poprawianie witryny Z niektórych plików „cookies” korzystamy by zbierać informacje statystyczne o ruchu użytkowników w witrynie, ich aktywności oraz sposobach korzystania z niej. Informacje te pozwalają nam na poprawianie witryny i jej ciągłe rozwijanie, dzięki czemu może ona spełniać Twoje oczekiwania. 3. „Cookies” poprawiające funkcjonalność witryny Te pliki „cookies” umożliwiają zapamiętywanie pewnych wyborów i ustawień, jakich dokonywałeś w witrynie (np. Twojego loginu, języka witryny, czy właściwego regionu). Te pliki „cookies” używane są przez strone oraz podmioty trzecie, które świadczą pewne usługi w witrynie (np. przez media społecznościowe, których wtyczki znajdują się w witrynie). 4. Pozostałe „cookies” Ostatnia grupa plików „cookies” zapamiętuje Twoje wizyty w naszej witrynie, podstrony, które szczególnie Cię zainteresowały oraz linki, w które kliknąłeś. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Pozwalają również na lepsze dopasowanie komunikatów marketingowych do Twoich potrzeb. Te pliki „cookies” mogą także śledzić Twoje ruchy również w innych serwisach internetowych. Dla przykładu, pozwolą one na wyświetlenie reklam produktów strony podczas korzystania przez Ciebie z innych serwisów lub mediów społecznościowych. Umożliwiają także ograniczenie liczby reklam produktów, z którymi już wcześniej miałeś możliwość zapoznać się. Niektóre z powyższych plików „cookies” mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez domeny podmiotów trzecich, takie jak: facebook.com, twitter.com, youtube.com, addthis.com, adnxs.com, advertising.com, doubleclick.net, invitemedia.com, xgraph.net, yieldmanager.com, oraz levexis.com. Te podmioty trzecie bądź to świadczą usługi dla strony, bądź też oferują rozmaite dodatkowe funkcje witryny bezpośrednio dla Ciebie.

Zamknij