Czy Twój blog w pełni wykorzystuje swój potencjał? W tym poradniku dla początkujących Joe Goers wyjaśnia kilka sposobów wykorzystania swojego bloga na zyski SEO.

Najwyraźniej każda firma ma obecnie blog. Niestety, bardzo niewiele organizacji w pełni wykorzystuje zawartość swoich blogów, aby zmaksymalizować wyniki SEO. Oto osiem prostych sposobów, w jaki blog może poprawić widoczność, ruch i wyniki w witrynie.

1. Utwórz atrakcyjną nazwę swojego bloga

To irytuje mnie, gdy idę na stronę firmy, a nazwa bloga to … „Blog”! Zachęcam marketerów do kreatywnego i bardziej opisowego określenia nazwy sekcji blogu na stronie internetowej. Nazwa twojego bloga jest również szansą na optymalizację. Zadaj sobie następujące pytania:

  • Jaki jest główny motyw bloga?
  • Jaki byłby nieodparty opis w mojej branży?
  • Czy mogę wstawić ważne słowa kluczowe SEO w tytule lub nazwie bloga?
  • W szczególności, do kogo próbuję dotrzeć?

Wymyślanie opisowej nazwy i optymalizacja wokół tematu może prowadzić do przyrostowego ruchu organicznego. Na przykład firma Staples, zajmująca się sprzedażą artykułów biurowych, ma swój blog „Staples Business Advantage”, który omawia różne tematy, od produktywności biur po bezpieczeństwo w miejscu pracy. A browar Berghoff ma swój „blog o Berghoff Beer”, który obejmuje tematy od festiwali piwa do parowania potraw po recenzje sezonowych piw.

Pamiętaj, że jeśli trudno jest utworzyć nazwę dla swojego bloga, która zawiera słowa kluczowe, na które próbujesz kierować reklamy, spróbuj przynajmniej uwzględnić te słowa kluczowe w tytule strony bloga. 

2. Docieraj do określonej grupy odbiorców z każdym postem

Zalecam, aby każdy post na blogu był napisany dla konkretnego segmentu grupy docelowej. Dzięki temu marketerzy mogą tworzyć treści zoptymalizowane dla konkretnych klientów i zawierają docelowe słowa kluczowe związane z konkretnymi potrzebami i rozwiązaniami.

Na przykład, jeśli sprzedajesz usługi marketingowe, możesz umieścić w swoim blogu post na temat gorącego tematu w branży (np. ABM marketing), który jest skierowany do określonej grupy odbiorców, którą próbujesz zdobyć (np. Marketerzy B2B).

3. Zaimplementuj skuteczną strukturę adresów URL

Skuteczna konwencja nazewnictwa adresów URL jest dobra dla marketerów i odwiedzających witrynę z kilku powodów:

Dzięki temu raportowanie wyników jest łatwe

Zauważyłem, że niektóre firmy nie zawierają „/ blog /” w swojej składni adresu URL, gdy prowadzą bloga w swojej głównej witrynie internetowej. Może to utrudnić śledzenie ogólnego postępu blogu w ramach analityki. Zalecam uwzględnienie / blog / w strukturze adresów URL, aby ułatwić raportowanie wyników bloga.

Możesz zapewnić przyjazne dla użytkownika adresy URL

Jeśli chodzi o tworzenie adresów URL dla każdego postu, wielu marketingowców zawiera każde słowo w tytule wpisu w adresie URL. Może to prowadzić do długich, trudnych do odczytania adresów URL. Wskazówka: postaraj się, aby adres URL bloga był opisowy, ale także krótki i trafny. Pamiętaj, aby pomijać spójniki, takie jak „i”, „ale” i „lub” w swoich adresach URL. Na przykład:

Dłuższy, nie przyjazny dla użytkownika URL:

https://examplesite.com/blog/3-tips-for-sending-your-email-newsletter-at-the-right-time

Krótszy, zoptymalizowany adres URL:

https://examplesite.com/blog/email-newsletter-tips-sending-right-time/

4. Nieustannie optymalizuj zawartość bloga

Recykling jest nie tylko korzystny dla środowiska; jest również dobre dla SEO!

Ulepszenia SEO nie zawsze wymagają nowej zawartości witryny. Poszukaj dodatkowych możliwości optymalizacji istniejących postów na blogu. Przejrzyj bieżące treści i poznaj możliwości dodatkowego SEO na stronie. Oto kilka możliwych technik optymalizacji istniejących treści blogu:

  • Dodaj linki wewnętrzne do innych odpowiednich stron w witrynie.
  • Dodaj zoptymalizowane obrazy (lub zoptymalizuj istniejące obrazy).
  • Połącz jeden post z innym pokrewnym wpisem.
  • Przejrzyj tytuły tytułów i opisy meta, aby zapewnić, że wybrane słowa kluczowe są uwzględnione.

Wykorzystanie istniejącej zawartości blogu może zaoszczędzić cenny czas i zasoby.

5. Znajdź i wypełnij luki w zawartości

Blogi mogą być szybkim i łatwym sposobem tworzenia treści specjalnie zaprojektowanych do wypełniania luk SEO.

Czy istnieją frazy SEO o wysokim priorytecie, dla których walczysz o pozycję w rankingu? Czy twoja strona internetowa nie zawiera treści związanych z tymi słowami? Jeśli tak, te tematy są świetnymi kandydatami do nowych postów na blogu.

6. Dodaj zoptymalizowane obrazy i filmy

Obrazy pomagają stworzyć pozytywne wrażenia i mogą zwiększyć zaangażowanie użytkowników. Zapewniają także przyrostową wartość SEO. Pamiętaj, aby dołączyć zdjęcia do swojego posta na blogu i zoptymalizować je za pomocą opisowych znaczników alt (w tym, w stosownych przypadkach, fraz kluczowych o wysokim priorytecie).

Światła, kamera, akcja! Posty na blogu to także świetny dom dla treści wideo. Przejrzyj swoją stronę YouTube. Czy masz już treść wideo, która może ulepszyć post na blogu? Filmy wideo angażują użytkowników i pozwalają marketerom oferować dodatkowe możliwości edukacyjne.

7. Zaznacz to

Nie zapominajmy o znacznikach danych strukturalnych. Strukturalny znacznik danych można dodać do kodu HTML w celu dostarczenia informacji o stronie, klasyfikacji zawartości strony, a w niektórych przypadkach poprawy sposobu prezentacji strony w SERP.

Zalecam dołączenie znaczników schematu do Twojego posta, aby upewnić się, że treść jest w pełni zoptymalizowana. Oto przykład wykorzystania danych strukturalnych JSON-LD do oznaczania postów na blogu:

<script type="application/ld+json">
{ "@context": "http://schema.org",
"@type": "BlogPosting",
"headline": "Insert Blog Title Here",
"image": "Insert Blog Image URL Here",
"editor": "Insert Editor/Author Name Here",
"genre": "Theme/Blog Category Here",
"wordcount": "Insert Blog Post Word Count Here",
"publisher":
{
"@type": "Organization",
"name": "Insert Company Name Here",
"logo": "Insert Company Logo Image URL Here"
},
"url": "Insert Blog Post URL Here",
"datePublished": "YYYY-MM-DD",
"dateCreated": "YYYY-MM-DD",
"dateModified": "YYYY-MM-DD",
"description": "Insert short description of blog post. Try to keep it around 150-156 characters",
"articleBody": "Insert entire blog post here",
"author": {
"@type": "Person",
"name": "Insert Author Name"
}
}
</script>

8. Korzystaj z udostępniania mediów społecznościowych

Udostępnianie postów na blogach w mediach społecznościowych ma wiele zalet:

  1. Utrzymuje aktualność i znaczenie twoich serwisów społecznościowych.
  2. Pomaga utrzymać zaangażowanie odbiorców.
  3. Sygnały społecznościowe są uwzględniane w algorytmie rankingu, co poprawia wyniki SEO.
  4. Linki społecznościowe pomagają zwiększyć ruch polecający.

Zalecam, aby zawsze udostępniać wpis na blogu w kanałach społecznościowych. Spróbuj podzielić się kilkoma zdaniami opisującymi krótkie podsumowanie postu lub fragment postu. Pamiętaj, aby uwzględnić słowa kluczowe, na które kierujesz się w ramach publikowania w mediach społecznościowych, ponieważ te sygnały społecznościowe mogą pomóc w rankingu.

streszczenie

Upewnij się, że w pełni realizujesz potencjalne korzyści SEO ze swojego bloga. Utwórz atrakcyjną nazwę blogu; tworzyć zoptymalizowane treści dla określonych odbiorców; zoptymalizuj adresy URL bloga; dodawać obrazy i filmy; implementuj schemat; i udostępniaj treści z blogów za pośrednictwem kanałów społecznościowych.

Pamiętaj, że blog jest jednym z najszybszych i najprostszych sposobów na zaimplementowanie lub ulepszenie zawartości strony i poprawę wyników SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pliki cookie pomagają w korzystaniu z naszych usług. Korzystając z naszej usługi, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Przeczytaj

Czym są pliki „cookies”? „Cookies” to niewielkie pliki tekstowe, które mogą być przechowywanie na Twoim urządzeniu podczas wizyt w serwisach internetowych. Pozwalają one zasadniczo na zidentyfikowanie Twojej przeglądarki podczas kolejnych wizyt w rozmaitych serwisach. Z jakich plików „cookies” korzystają witryny ? Stronakorzysta z czterech rodzajów plików „cookies”. 1. „Cookies” niezbędne dla poprawnego działania witryny Niektóre pliki „cookies” są niezbędne do tego, by zapewnić Ci możliwość pełnego wykorzystania witryny oraz oferowanych w niej funkcji. Dla przykładu, jeżeli chcesz porównać ze sobą parametry dwóch produktów, korzystamy z „cookies” by zapamiętać produkt porównywany. W tym czasie możesz odszukać w witrynie drugi z produktów do porównania. 2. „Cookies” ułatwiające poprawianie witryny Z niektórych plików „cookies” korzystamy by zbierać informacje statystyczne o ruchu użytkowników w witrynie, ich aktywności oraz sposobach korzystania z niej. Informacje te pozwalają nam na poprawianie witryny i jej ciągłe rozwijanie, dzięki czemu może ona spełniać Twoje oczekiwania. 3. „Cookies” poprawiające funkcjonalność witryny Te pliki „cookies” umożliwiają zapamiętywanie pewnych wyborów i ustawień, jakich dokonywałeś w witrynie (np. Twojego loginu, języka witryny, czy właściwego regionu). Te pliki „cookies” używane są przez strone oraz podmioty trzecie, które świadczą pewne usługi w witrynie (np. przez media społecznościowe, których wtyczki znajdują się w witrynie). 4. Pozostałe „cookies” Ostatnia grupa plików „cookies” zapamiętuje Twoje wizyty w naszej witrynie, podstrony, które szczególnie Cię zainteresowały oraz linki, w które kliknąłeś. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Pozwalają również na lepsze dopasowanie komunikatów marketingowych do Twoich potrzeb. Te pliki „cookies” mogą także śledzić Twoje ruchy również w innych serwisach internetowych. Dla przykładu, pozwolą one na wyświetlenie reklam produktów strony podczas korzystania przez Ciebie z innych serwisów lub mediów społecznościowych. Umożliwiają także ograniczenie liczby reklam produktów, z którymi już wcześniej miałeś możliwość zapoznać się. Niektóre z powyższych plików „cookies” mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez domeny podmiotów trzecich, takie jak: facebook.com, twitter.com, youtube.com, addthis.com, adnxs.com, advertising.com, doubleclick.net, invitemedia.com, xgraph.net, yieldmanager.com, oraz levexis.com. Te podmioty trzecie bądź to świadczą usługi dla strony, bądź też oferują rozmaite dodatkowe funkcje witryny bezpośrednio dla Ciebie.

Zamknij