Przekierowanie ma miejsce, gdy ktoś prosi o określoną stronę, ale zostaje wysłany na inną stronę. Często właściciel witryny usuwał stronę i konfigurował przekierowanie, aby wysyłać użytkowników i roboty indeksujące wyszukiwarki do odpowiedniej strony. Przekierowania odgrywają dużą rolę w życiu właścicieli witryn, programistów i SEO. Więc odpowiedzmy na kilka powtarzających się pytań o przekierowania do SEO.

1. Czy przekierowania są złe dla SEO?

Cóż, to zależy, ale w większości przypadków nie. Przekierowania nie są złe dla SEO, ale – tak jak w przypadku tak wielu rzeczy – tylko jeśli umieścisz je poprawnie przekierować. Zła implementacja może powodować wszelkiego rodzaju problemy, od utraty Page Rank do utraty ruchu. Przekierowanie stron jest koniecznością, jeśli wprowadzisz jakiekolwiek zmiany w swoich adresach URL. W końcu nie chcesz widzieć całej ciężkiej pracy, jaką wkładasz w budowanie publiczności i zbierania linków, które pójdą w błoto.

2. Dlaczego powinienem przekierować adres URL?

Przekierowując zmieniony adres URL, wysyłasz zarówno użytkowników, jak i roboty, pod nowy adres URL, co ogranicza problem do minimum. Ilekroć wykonujesz jakąkolwiek konserwację na twojej stronie, faktycznie robisz rzeczy. Możesz usunąć wpis, zmienić strukturę adresów URL lub przenieść witrynę do nowej domeny. Musisz go zastąpić, a odwiedzający trafią na te przerażające 404 strony. Jeśli wprowadzisz małe zmiany, takie jak usunięcie przestarzałego artykułu, możesz przekierować ten stary adres URL z 301 do odpowiedniego nowego artykułu lub dać 410, aby powiedzieć, że go usunąłeś. Nie usuwaj rzeczy bez planu. I nie przekierowuj adresów URL do losowych artykułów, które nie mają nic wspólnego z usuwanym artykułem.

Większe projekty wymagają strategii migracji adresów URL. Przechodzenie z HTTP na HTTPS na przykład. W takich przypadkach należy przejrzeć wszystkie adresy URL w witrynie i zmapować je do przyszłych lokalizacji w nowej domenie. Po ustaleniu, co się dzieje, możesz rozpocząć przekierowanie adresów URL. Użyj narzędzia zmiany adresu w Google Search Console, aby powiadomić Google o zmianach.

3. Co to jest przekierowanie 301 a przekierowanie 302?

Użyj przekierowania 301, aby na stałe przekierować adres URL do nowego miejsca docelowego. W ten sposób poinformujesz zarówno odwiedzających, jak i roboty wyszukiwarek, że ten adres URL został zmieniony, a nowy cel zostanie znaleziony. To najczęstsze przekierowanie. Nie używaj 301, jeśli kiedykolwiek będziesz chciał użyć tego konkretnego adresu URL. Jeśli tak, potrzebujesz przekierowania 302.

Przekierowanie 302 jest tak zwanym tymczasowym przekierowaniem. Oznacza to, że możesz użyć tego, aby powiedzieć, że ta część treści jest tymczasowo niedostępna pod tym adresem, ale ona powróci.

4. W jaki prosty sposób zarządzać przekierowaniami w WordPress?

Wiemy, że wiele osób usiłuje zrozumieć pojęcie przekierowań i rodzaj pracy, która idzie na ich dodawanie i zarządzanie. Właśnie dlatego jedną z pierwszych rzeczy, które chcieliśmy zastosować w wtyczce do WordPress SEO, było łatwe w użyciu narzędzie przekierowujące. Jest to niezastąpione narzędzie, jeśli chcesz zachować świeżość i zdrowie swojej witryny. 

5. Co to jest sprawdzanie przekierowania?

Narzędzie do sprawdzania przekierowań jest narzędziem służącym do określania, czy określony adres URL jest przekierowywany i do analizy ścieżki, którą następuje. Możesz wykorzystać te informacje, by znaleźć wąskie gardła, takie jak łańcuch przekierowań, w którym adres URL jest przekierowywany wiele razy, co utrudnia Google indeksowanie tego adresu URL i daje użytkownikom mniej niż gwiezdny wrażeń. Łańcuchy te często zdarzają się bez twojej wiedzy: jeśli usuniesz stronę, która była już przekierowana, dodajesz kolejny element do łańcucha. Musisz więc kontrolować swoje przekierowania, a jednym z narzędzi do tego jest sprawdzanie przekierowań.

Jeśli potrzebujesz tylko szybkiego sprawdzenia, możesz  użyć prostszego narzędzia, takiego jak httpstatus.io, aby uzyskać wgląd w żywotność adresu URL w witrynie. Kolejnym niezbędnym narzędziem jest rozszerzenie Ścieżka Redirect dla Chrome, stworzone przez Ayima.

6. Czy muszę przekierować HTTP do HTTPS?

Ilekroć planujesz przejść na znacznie preferowany protokół HTTPS dla twojej strony – wiesz, ten z zieloną kłódką w pasku adresu – musisz przekierować ruch HTTP do HTTPS. Możesz mieć kłopoty z Google, jeśli Twoja witryna będzie dostępna zarówno w HTTP, jak i HTTPS, więc uważaj na to. Ponadto przeglądarki wyświetlają komunikat NOT SECURE, gdy witryna jest – jak się domyślacie – nie zabezpieczona połączeniem HTTPS. Dodatkowo, Google preferuje witryny HTTPS, ponieważ są one zazwyczaj szybsze i bezpieczniejsze. Twoi goście oczekują również dodatkowych zabezpieczeń.

Musisz więc ustawić przekierowanie 301 z HTTP na HTTPS. Jest na to kilka sposobów i musisz to zaplanować, aby upewnić się, że wszystko wygląda tak, jak powinno. Po pierwsze, preferowanym sposobem na to jest na poziomie serwera. Dowiedz się, na jakim serwerze działa twoja strona (NGINX, Apache lub coś innego) i znajdź kod potrzebny do dodania do pliku konfiguracyjnego serwera lub pliku .htaccess. Najczęściej host będzie miał przewodnik, który pomoże Ci skonfigurować przekierowanie HTTP do HTTPS na poziomie serwera. 

Istnieją również wtyczki WordPress, które mogą obsługiwać pliki HTTPS / SSL dla Twojej witryny, ale w przypadku tego konkretnego problemu nie będę polegać na wtyczce, ale zarządzam przekierowaniem na poziomie serwera. Nie zapomnij powiadomić Google o zmianach w Search Console.

Przekierowania do SEO

Istnieje wiele pytań dotyczących przekierowań do odpowiedzi. Jeśli o tym pomyśleć, pojęcie przekierowania nie jest zbyt trudne do uchwycenia. Wprowadzenie do przekierowań również nie jest trudne. Najtrudniejszą częścią pracy z przekierowaniami jest zarządzanie nimi. Gdzie prowadzą te wszystkie przekierowania? Co jeśli coś się zepsuje? Czy możesz znaleźć przekierowania lub przekierowania? Czy możesz skrócić ścieżki? Możesz dużo zyskać dzięki optymalizacji przekierowań, więc powinieneś zanurkować i je naprawić. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pliki cookie pomagają w korzystaniu z naszych usług. Korzystając z naszej usługi, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Przeczytaj

Czym są pliki „cookies”? „Cookies” to niewielkie pliki tekstowe, które mogą być przechowywanie na Twoim urządzeniu podczas wizyt w serwisach internetowych. Pozwalają one zasadniczo na zidentyfikowanie Twojej przeglądarki podczas kolejnych wizyt w rozmaitych serwisach. Z jakich plików „cookies” korzystają witryny ? Stronakorzysta z czterech rodzajów plików „cookies”. 1. „Cookies” niezbędne dla poprawnego działania witryny Niektóre pliki „cookies” są niezbędne do tego, by zapewnić Ci możliwość pełnego wykorzystania witryny oraz oferowanych w niej funkcji. Dla przykładu, jeżeli chcesz porównać ze sobą parametry dwóch produktów, korzystamy z „cookies” by zapamiętać produkt porównywany. W tym czasie możesz odszukać w witrynie drugi z produktów do porównania. 2. „Cookies” ułatwiające poprawianie witryny Z niektórych plików „cookies” korzystamy by zbierać informacje statystyczne o ruchu użytkowników w witrynie, ich aktywności oraz sposobach korzystania z niej. Informacje te pozwalają nam na poprawianie witryny i jej ciągłe rozwijanie, dzięki czemu może ona spełniać Twoje oczekiwania. 3. „Cookies” poprawiające funkcjonalność witryny Te pliki „cookies” umożliwiają zapamiętywanie pewnych wyborów i ustawień, jakich dokonywałeś w witrynie (np. Twojego loginu, języka witryny, czy właściwego regionu). Te pliki „cookies” używane są przez strone oraz podmioty trzecie, które świadczą pewne usługi w witrynie (np. przez media społecznościowe, których wtyczki znajdują się w witrynie). 4. Pozostałe „cookies” Ostatnia grupa plików „cookies” zapamiętuje Twoje wizyty w naszej witrynie, podstrony, które szczególnie Cię zainteresowały oraz linki, w które kliknąłeś. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Pozwalają również na lepsze dopasowanie komunikatów marketingowych do Twoich potrzeb. Te pliki „cookies” mogą także śledzić Twoje ruchy również w innych serwisach internetowych. Dla przykładu, pozwolą one na wyświetlenie reklam produktów strony podczas korzystania przez Ciebie z innych serwisów lub mediów społecznościowych. Umożliwiają także ograniczenie liczby reklam produktów, z którymi już wcześniej miałeś możliwość zapoznać się. Niektóre z powyższych plików „cookies” mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez domeny podmiotów trzecich, takie jak: facebook.com, twitter.com, youtube.com, addthis.com, adnxs.com, advertising.com, doubleclick.net, invitemedia.com, xgraph.net, yieldmanager.com, oraz levexis.com. Te podmioty trzecie bądź to świadczą usługi dla strony, bądź też oferują rozmaite dodatkowe funkcje witryny bezpośrednio dla Ciebie.

Zamknij