Wyszukiwarki indeksują Twoją witrynę, aby uzyskać jej zawartość w indeksie. Im większa jest Twoja witryna, tym dłużej trwa indeksowanie. Ważne, by czas spędzany na indeksowaniu witryny był dobrze wykorzystany. Jeśli Twoja witryna ma 1000 stron lub mniej, nie jest to temat, który musisz przemyśleć. Jeśli jednak zamierzasz rozbudowywać swoją stronę, czytaj dalej. Pozyskanie dobrych nawyków na wczesnym etapie może uchronić Cię przed poważnymi bólami głowy. W tym artykule opiszemy, czym jest efektywność indeksowania i co możesz z tym zrobić.

Wszystkie wyszukiwarki indeksują w ten sam sposób. W tym artykule będziemy odwoływać się do Google i Googlebota.

Jak działa indeksowanie witryny?

Google znajduje link do Twojej witryny gdzieś w Internecie. W tym momencie ten adres URL jest początkiem wirtualnego stosu. Proces ten jest dość łatwy po tym:

  1. Googlebot pobiera jedną stronę ze stosu;
  2. indeksuje stronę i indeksuje całą zawartość do wykorzystania w Google;
  3. następnie dodaje wszystkie linki na tej stronie do stosu.

Podczas indeksowania Googlebot może napotkać przekierowanie. Adres URL, do którego został przekierowany, trafia na stos.

Twoim głównym celem jest upewnienie się, że Googlebot może uzyskać dostęp do wszystkich stron w witrynie. Drugorzędnym celem jest szybkie i szybkie indeksowanie nowych i zaktualizowanych treści. Dobra architektura strony pomoże ci osiągnąć ten cel. Konieczne jest jednak utrzymanie witryny dobrze.

Głębokość indeksowania

Ważną koncepcją, gdy mówimy o przeszukiwaniu, jest koncepcja głębokości przeszukiwania. Załóżmy, że masz 1 link, od 1 strony do 1 strony w Twojej witrynie. Ta strona jest powiązana z inną, z drugą, z inną, itp. Googlebot będzie przez pewien czas indeksować. W pewnym momencie zdecyduje, że nie jest już konieczne dalsze indeksowanie. Kiedy ten punkt jest, zależy od tego, jak ważne jest odsyłacz wskazujący na tę pierwszą stronę.

To może wydawać się teoretyczne, więc spójrzmy na praktyczny przykład. Jeśli masz 10 000 postów, wszystkie w tej samej kategorii i wyświetlasz 10 artykułów na stronie. Te strony prowadzą tylko do „Next” i 
„« Previous „. Google musiałby zaindeksować 1000 stron, aby dostać się do pierwszego z 10 000 wpisów. W większości witryn tego nie robi.

Dlatego ważne jest, aby:

  • Użyj kategorii / tagów i innych systematyk, aby uzyskać bardziej szczegółową segmentację. Nie pozwól im też przesadzić. Z reguły tag jest przydatny tylko wtedy, gdy łączy więcej niż 3 części treści. Pamiętaj też, aby zoptymalizować archiwa kategorii.
  • Link do głębszych stron z liczbami, aby Googlebot mógł się tam dostać szybciej. Załóżmy, że łączysz stronę od 1 do 10 na stronie 1 i nadal to robisz. W powyższym przykładzie najdłuższa strona byłaby tylko 100 kliknięć od strony głównej.
  • Utrzymuj swoją witrynę szybko. Im wolniej Twoja witryna, tym dłużej trwa indeksowanie.

Mapy witryn XML i efektywność indeksowania

Twoja witryna powinna zawierać co najmniej jedną mapę witryny XML . Te mapy witryn XML informują Google, które adresy URL istnieją w Twojej witrynie. Dobra mapa witryny XML wskazuje również, kiedy ostatnio aktualizowałeś konkretny adres URL. Większość wyszukiwarek będzie indeksować adresy URL w Twojej mapie witryny XML częściej niż inne.

W Google Search Console mapy witryn XML dają dodatkową korzyść. W przypadku każdej mapy witryny Google pokazuje błędy i ostrzeżenia. Możesz tego użyć, tworząc różne mapy witryn XML dla różnych typów adresów URL. Oznacza to, że możesz zobaczyć, jakie typy adresów URL w Twojej witrynie mają najwięcej problemów. 

Problemy powodujące niską wydajność indeksowania

Wiele 404 i inne błędy

Google, indeksuje witryny i sprawdza błędy. Zazwyczaj po znalezieniu prostu wybierze następną stronę ze stosu, kiedy je znajdzie. Jeśli podczas indeksowania masz dużo błędów na swojej stronie, Googlebot zwolni. Robi to, ponieważ boi się, że  powoduje  błędy przez zbyt szybkie indeksowanie. Aby zapobiec spowolnieniu Googlebota, musisz naprawić jak najwięcej błędów. Google zgłasza wszystkie te błędy w Narzędziach dla webmasterów, podobnie jak Bing i Yandex. 

Narzędzia do znajdowania problemów i zwiększania wydajności indeksowania

Jeśli jesteś tym zaintrygowany i chcesz przetestować własną stronę, będziesz potrzebował narzędzi. Użyj  Krzyczy Frog. To szwajcarski scyzoryk większości SEO. Niektóre inne SEO, które znam, przysięgają na Xenu , który jest również całkiem niezły (i darmowy). Bądź świadomy: to nie są „proste” narzędzia. Są to elektronarzędzia, które mogą nawet zniszczyć witrynę, gdy są źle używane, więc uważaj.

Pierwszym krokiem jest rozpoczęcie indeksowania witryny i filtrowanie stron HTML. Następnie posortuj malejąco według kodu statusu HTTP. Zobaczysz odpowiedzi typu 500 – 400 – 300 na górze listy. Będziesz mógł zobaczyć, jak źle działa Twoja witryna, w porównaniu do całkowitej liczby adresów URL. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pliki cookie pomagają w korzystaniu z naszych usług. Korzystając z naszej usługi, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Przeczytaj

Czym są pliki „cookies”? „Cookies” to niewielkie pliki tekstowe, które mogą być przechowywanie na Twoim urządzeniu podczas wizyt w serwisach internetowych. Pozwalają one zasadniczo na zidentyfikowanie Twojej przeglądarki podczas kolejnych wizyt w rozmaitych serwisach. Z jakich plików „cookies” korzystają witryny ? Stronakorzysta z czterech rodzajów plików „cookies”. 1. „Cookies” niezbędne dla poprawnego działania witryny Niektóre pliki „cookies” są niezbędne do tego, by zapewnić Ci możliwość pełnego wykorzystania witryny oraz oferowanych w niej funkcji. Dla przykładu, jeżeli chcesz porównać ze sobą parametry dwóch produktów, korzystamy z „cookies” by zapamiętać produkt porównywany. W tym czasie możesz odszukać w witrynie drugi z produktów do porównania. 2. „Cookies” ułatwiające poprawianie witryny Z niektórych plików „cookies” korzystamy by zbierać informacje statystyczne o ruchu użytkowników w witrynie, ich aktywności oraz sposobach korzystania z niej. Informacje te pozwalają nam na poprawianie witryny i jej ciągłe rozwijanie, dzięki czemu może ona spełniać Twoje oczekiwania. 3. „Cookies” poprawiające funkcjonalność witryny Te pliki „cookies” umożliwiają zapamiętywanie pewnych wyborów i ustawień, jakich dokonywałeś w witrynie (np. Twojego loginu, języka witryny, czy właściwego regionu). Te pliki „cookies” używane są przez strone oraz podmioty trzecie, które świadczą pewne usługi w witrynie (np. przez media społecznościowe, których wtyczki znajdują się w witrynie). 4. Pozostałe „cookies” Ostatnia grupa plików „cookies” zapamiętuje Twoje wizyty w naszej witrynie, podstrony, które szczególnie Cię zainteresowały oraz linki, w które kliknąłeś. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Pozwalają również na lepsze dopasowanie komunikatów marketingowych do Twoich potrzeb. Te pliki „cookies” mogą także śledzić Twoje ruchy również w innych serwisach internetowych. Dla przykładu, pozwolą one na wyświetlenie reklam produktów strony podczas korzystania przez Ciebie z innych serwisów lub mediów społecznościowych. Umożliwiają także ograniczenie liczby reklam produktów, z którymi już wcześniej miałeś możliwość zapoznać się. Niektóre z powyższych plików „cookies” mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez domeny podmiotów trzecich, takie jak: facebook.com, twitter.com, youtube.com, addthis.com, adnxs.com, advertising.com, doubleclick.net, invitemedia.com, xgraph.net, yieldmanager.com, oraz levexis.com. Te podmioty trzecie bądź to świadczą usługi dla strony, bądź też oferują rozmaite dodatkowe funkcje witryny bezpośrednio dla Ciebie.

Zamknij