Eksponowana pozycja na listach wyszukiwania to dobry początek.

Wyszukiwarki internetowe są źródłem około 80% ruchu na stronach www. Dlatego właściciele przeglądarek stawiają serwisom internetowym twarde warunki i to oni torują drogi rozwoju sieci.
Wszyscy też wiedzą, że przeglądarki poddawane są ciągłym przeróbka. Algorytm wyszukiwania zmienia się wraz ze zmieniającą się rzeczywistością internetu. Niewidzialna ręka rynku sprawia, że wyszukiwarki stoją murem za potrzebami użytkowników. Algorytmy wyszukiwania promują strony, które jak najlepiej odpowiadają na zapotrzebowanie poszukujących wiedzy internautów.

Najlepszym sposobem, idącym zbieżnie z wytycznymi najnowszych algorytmów, jest optymalizacja. Ten sposób z niewielkimi zmianami króluje od kilku dziesięcioleci. Zmienia się jedynie pod wpływem udoskonaleń wprowadzanych do algorytmów wyszukiwania, które skuteczniej reagują na tak zwane sztuczki z czarnego kapelusza. Jest to niestety ciemna strona pozycjonowania. Zawsze znajdzie się ktoś, kto zechce przechytrzyć system. Znaleźć boczne wejście i obejść przepisy. Ot, taka ludzka natura.

Optymalizacja stron internetowych to zadanie, które nie ma końca. Wie o tym każdy posiadacz strony www. Konkurencja jak wszędzie jest bezwzględna i bezlitosna. Walka o najwyższe pozycje na listach wyszukiwania trwa nieprzerwanie dzień i noc. Odpadają najsłabsi i tylko najwytrwalsi dostają się na szczyty. Optymalizacja jest też pierwszym krokiem w długiej drodze. Następnym jest pozycjonowanie seo.

seo

Warto wiedzieć, z jakich narzędzi skorzystać, aby pomóc serwisowi wejściu i pozostaniu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

– Google Analytics
Pozycjonowanie i optymalizacja dzięki panelowi administratora Google Analytics są dziecinnie proste. Nieskomplikowane, a przy tym bardzo skuteczne. Dzięki statystykom wszystko mamy jak na dłoni. System filtrowania danych jest łatwy w obsłudze i intuicyjne. Dzięki temu wyciąganie wniosków jest również bardzo proste. A decyzje podjęte na podstawie prezentowanych danych są zwykle trafne.

– Social media
Już teraz wielu z nas nie wyobraża sobie nieobecności w mediach społecznościowych. Wyścig do zainteresowania użytkowników gromadzi tłumy chętnych. Bo nic nie jest lepszą rękojmią niż polecenie z ust dobrego znajomego. Warte jest o wiele więcej niż najlepiej opracowane ekspertyzy fachowców. Pochlebne słowo może sprawić cuda i wpłynąć na gusta i decyzję potencjalnych klientów. W czarodziejski sposób wpływa na ludzkie osądy.

– AdSense i Google AdWords
Oba programy organizują zarządzanie reklamą na stronie. Pierwszy z listy zajmuje się propagowaniem reklamy wizualnej. Współpracuje z nim kod śledzący. Marketing pozwala na serwowanie treści zgodnych z oczekiwaniami internautów.
Kolejny z programów reaguje na słowa kluczowe. I zgodnie z ich listą wyświetla rekord z linkiem do strony w obszarze wyników wyszukiwania najczęściej omiatanym przez wzrok użytkownika.
Oba programy wspomagają pozycjonowanie stron seo.

– Mapy Google
Szczególnie przydatne w pozycjonowaniu lokalnym, ale nie tylko. Wizualizuje parametry lokalizacyjne firmy i dodaje elementy wirtualnej rzeczywistości.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pliki cookie pomagają w korzystaniu z naszych usług. Korzystając z naszej usługi, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Przeczytaj

Czym są pliki „cookies”? „Cookies” to niewielkie pliki tekstowe, które mogą być przechowywanie na Twoim urządzeniu podczas wizyt w serwisach internetowych. Pozwalają one zasadniczo na zidentyfikowanie Twojej przeglądarki podczas kolejnych wizyt w rozmaitych serwisach. Z jakich plików „cookies” korzystają witryny ? Stronakorzysta z czterech rodzajów plików „cookies”. 1. „Cookies” niezbędne dla poprawnego działania witryny Niektóre pliki „cookies” są niezbędne do tego, by zapewnić Ci możliwość pełnego wykorzystania witryny oraz oferowanych w niej funkcji. Dla przykładu, jeżeli chcesz porównać ze sobą parametry dwóch produktów, korzystamy z „cookies” by zapamiętać produkt porównywany. W tym czasie możesz odszukać w witrynie drugi z produktów do porównania. 2. „Cookies” ułatwiające poprawianie witryny Z niektórych plików „cookies” korzystamy by zbierać informacje statystyczne o ruchu użytkowników w witrynie, ich aktywności oraz sposobach korzystania z niej. Informacje te pozwalają nam na poprawianie witryny i jej ciągłe rozwijanie, dzięki czemu może ona spełniać Twoje oczekiwania. 3. „Cookies” poprawiające funkcjonalność witryny Te pliki „cookies” umożliwiają zapamiętywanie pewnych wyborów i ustawień, jakich dokonywałeś w witrynie (np. Twojego loginu, języka witryny, czy właściwego regionu). Te pliki „cookies” używane są przez strone oraz podmioty trzecie, które świadczą pewne usługi w witrynie (np. przez media społecznościowe, których wtyczki znajdują się w witrynie). 4. Pozostałe „cookies” Ostatnia grupa plików „cookies” zapamiętuje Twoje wizyty w naszej witrynie, podstrony, które szczególnie Cię zainteresowały oraz linki, w które kliknąłeś. Umożliwiają one personalizowanie określonych treści i dostosowywanie ich do indywidualnych preferencji użytkowników. Pozwalają również na lepsze dopasowanie komunikatów marketingowych do Twoich potrzeb. Te pliki „cookies” mogą także śledzić Twoje ruchy również w innych serwisach internetowych. Dla przykładu, pozwolą one na wyświetlenie reklam produktów strony podczas korzystania przez Ciebie z innych serwisów lub mediów społecznościowych. Umożliwiają także ograniczenie liczby reklam produktów, z którymi już wcześniej miałeś możliwość zapoznać się. Niektóre z powyższych plików „cookies” mogą być przechowywane na Twoim urządzeniu przez domeny podmiotów trzecich, takie jak: facebook.com, twitter.com, youtube.com, addthis.com, adnxs.com, advertising.com, doubleclick.net, invitemedia.com, xgraph.net, yieldmanager.com, oraz levexis.com. Te podmioty trzecie bądź to świadczą usługi dla strony, bądź też oferują rozmaite dodatkowe funkcje witryny bezpośrednio dla Ciebie.

Zamknij